اخبارمطالبه گری

نامه ایران به شورای امنیت ؛ این حمله را صریح‌ترین و شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنید

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمله تروریستی بامداد جمعه ۲۴ آذر ماه به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان منجر به شهادت ۱۱ تن از نیروهای فراجا شد. در این اقدام تروریستی هشت نفر نیز مجروح شدند.

در همین ارتباط امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک نامه‌ای به شورای امنیت ارسال کرد.

در این نامه آمده است: با تأسف عمیق توجه دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت را به یک حمله تروریستی غم انگیز دیگر که در ساعات اولیه روز جمعه ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ در ایران انجام شد، جلب می‌کنم. جنایت فجیعی که کلانتری راسک در استان سیستان و بلوچستان را هدف قرار داد و منجر به شهادت دلخراش ۱۱ مامور پلیس ایران و مجروح شدن ۸ نفر دیگر شد. در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی «جیش العدل» مسؤولیت حمله به مقر فرماندهی پلیس در راسک را بر عهده گرفت.

ایروانی در این نامه عنوان کرده است: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات منفور و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم کرده و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسؤولان آن تأکید می‌کند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نامه از دبیرکل و شورای امنیت فورا خواسته که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند و افزوده است: این درخواست با موضع ثابت و روشن دبیرکل و همچنین رویه ثابت شده شورای امنیت که به طور مداوم از طریق قطعنامه‌ها تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به رسمیت شناخته و مجدداً تأیید کرده است، همسو است.

در پایان این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ثابت قدم است.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز در پیامی ضمن محکومیت حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهرستان راسک گفت: لازم است نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

پیش از این نیز وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان و سخنگوی وزارت خارجه ناصر کنعانی به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده بودند.

حسین امیرعبداللهیان هم در شبکه اجتماعی ایکس در این باره ضمن تسلیت شهادت تعدادی از پرسنل انتظامی شهرستان راسک نوشت: اینگونه حرکات تروریستی از سوی دشمنان امنیت و پیشرفت ایران عزیز نمی‌تواند روند پرشتاب توسعه و امنیت ایران و سیستان و بلوچستان غیور را متوقف کند.

به گزارش فارس، ناصر کنعانی نیز ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی و ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدا تصریح کرد: بی تردید دستگاه دیپلماسی با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط کشور به منظور تعقیب و مجازات تروریست‌های کوردل و جنایتکار، به طور مکمل و هم افزا عمل خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ملل متحد هم این حمله را شدیدا محکوم کرد.

 

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/qper

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا