اخباراذربایجان شرقی

نجات بزرگترین کارخانه تولید قند و شکر کشور از تعطیلی

احمد محرم زاده  نماینده مردم اهر و هریس  اظهار داشت: کارخانه تصفیه شکر و تولید قند قانع اهر در شمال‌غرب کشور بزرگترین کارخانه محسوب می‌شود ولی هم اکنون در آستانه تعطیلی کامل قرار دارد.

وی افزود: البته بنده به موضوع ورود کردم و با همراهی مسئولان دستگاه قضایی استان مانع تعطیلی کارخانه قند قانع شدیم و اکنون شاهد جذب نیروی انسانی بوده و به‌زودی شاهد بهره‌برداری خواهیم بود.

بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران بدلیل کمبود برق و گاز

وی با انتقاد از کمبود برق و گاز در آذربایجان‌شرقی برای سرمایه‌گذاران تصریح کرد: یکی از دلایل بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران در استان کمبود برق و گاز است، بنده در این رابطه با معاونین وزیر نیرو جلسات متعددی برگزار کردم، مدام شعار می‌دهند که آذربایجان‌شرقی زمینه سرمایه‌گذاری دارد ولی نمی‌توانند برق و گاز موردنیاز سرمایه‌گذاران را تأمین کنند.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از موافقت شرکت مس با سرمایه‌گذاری در تولید ۴۰۰ هزار تُنی کود شیمیایی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: دستور سرمایه‌گذاری شرکت در تولید کود شیمیایی را اخذ کرده‌ایم و لازم است تا مدیران دستگاه‌های اجرایی زمینه این سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.

اشتباه بودن احداث کارخانه آهک هیدراته

وی از احداث کارخانه آهک هیدراته در شهرک صنعتی اهر به خاطر آلودگی‌های زیست محیطی انتقاد کرد و افزود: احداث کارخانه آهک هیدراته در شهرک صنعتی اهر اشتباه بود، چون می‌بایست در کنار معدن می‌بود تا آلودگی زیست محیطی نداشته باشد. از طرفی هم دخل و خرج آهک هیدراته هم‌خوانی ندارد با این‌حال پیگیر احداث کوره دوم آهک هیدراته هستیم تا ظرفیت تولید سالانه به ۱۱۰ هزار تُن افزایش یابد.

محرم‌زاده از تملک‌ ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان هریس برای احداث نیروگاه خورشیدی توسط شرکت مس خبر داد و یادآور شد: شرکت مس برای احداث نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی در شهرستان هریس سرمایه‌گذاری کرده و در این راستا ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی هریس شناسایی و تملک می‌شود.

درستور کار قرار دادن فعال‌سازی معادن راکد

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر لزوم فعال‌سازی معادن راکد اهر در راستای ایجاد اشتغال تأکید کرد و افزود: حدود ۲۹ پهنه معدنی در اختیار اشخاص بوده، اما اقدامی برای فعال‌سازی و تولید مواد معدنی نکرده‌اند، از اداره صمت انتظار داریم تا نسبت به فعال‌سازی معادن راکد اقدام کند یا اگر اشخاص قصدی برای این‌کار ندارند امتیاز پهنه را لغو و به مالکیت دولت بازگرداند.

لینک کوتاه:      https://fesadsetiz.ir/4wc6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا