اقتصاد بین الملل

نزدیک شدن یورو به رکود بیشتر

به نقل از رویترز، موسسه رتبه بندی اس اند پی گلوبال، اعلام کرد که اقتصاد حوزه یورو در سه ماهه سوم سال جاری رشد منفی داشته؛ چراکه تقاضا در کشورهای عضو این حوزه بیشترین سرعت کاهش را طی 3 سال گذشته به ثبت رسانده است.

شاخص مدیران خرید موسسه HCBO، برای حوزه یورو که نشان‌دهنده وضعیت سلامت اقتصادی این منطقه است، در ماه سپتامبر از 46.7 واحد به 47.2 واحد افزایش یافته اما هنوز تا رسیدن به رقم 50 واحدی فاصله زیادی دارد.

تولید ناخالص داخلی حوزه یورو 4 ماه است که روندی کاهشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه می‌کند و نرخ تولید در کشورهای حوزه یورو بیشترین کاهش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسبت به دیگر بخش‌های اقتصادی به ثبت رسانده است.

افت تولید ناخالص داخلی یورو

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که در حوزه خدمات هم شاهد افت تولید ناخالص داخلی در حوزه یورو هستیم.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در ماه اکتبر شاهدکاهش بیش از انتظار خرده‌فروشی در این حوزه بودیم که نشان‌دهنده ضعیف شدن تقاضا به خاطر افزایش تورم در کشورهای اروپایی بوده است.

کاهش خرده فروشی و ضعیف بودن شاخص مدیران

فرانچسکا پالماس، کارشناس موسسه کپیتال اکونومیکس، می‌گوید که کاهش خرده فروشی در ماه آگوست و ضعیف بودن شاخص مدیران خرید برای ماه سپتامبر نشان‌دهنده این دیدگاه است که در نیمه دوم سال 2023، اقتصاد حوزه یورو وارد رکود خواهد شد.

 

 

 

لینک کوتاه:                    https://fesadsetiz.ir/rpdn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا