اقتصاد بین الملل

نگرانی بانک مرکزی انگلیس

به نقل از بلومبرگ، افزایش قیمت کالاها در فروشگاه‌های انگلیس حالا به اصلی‌ترین نگرانی تورمی بانک مرکزی انگلیس بدل شده است.

این بانک اخیرا برای دوازدهمین بار طی ماه‌های گذشته نرخ بهره را افزایش داده و بالا رفتن قیمت کالاها و مواد غذایی در فروشگاه‌های این کشور جای موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اولویت‌های تورمی بانک مرکزی انگلیس را گرفته و به اصلی‌ترین نگرانی مقامات این بانک بدل شده است.

اگرچه قیمت حامل‌های انرژی در انگلیس کمی کاهش یافته اما به خاطر تورم دو رقمی در این کشور خانوارهای انگلیسی با مشکلات جدی مالی روبرو شده اند.

بیشترین آسیب در کمین خانواده های کم درآمد

گفته می‌شود خانواده‌های کم‌درآمد و با درآمد متوسط بیشترین آسیب را از بحران پیش‌آمده دیده‌اند؛ چراکه این خانوارها بخش قابل توجهی از درآمد خود را خرج خرید اقلام اساسی می‌کنند حالا قیمت این اقلام به شدت افزایش یافته است.

آگاه بودن رئیس بانک مرکزی انگلیس از افزایش قیمت

قیمت کالاهای سوپرمارکتی در انگلیس در ماه مارس رشد 19 درصدی را به ثبت رسانده و رشد قیمت کالاها در فروشگاه‌ها بیشترین افزایش سالانه خود از زمان ثبت اطلاعات مربوط به آنها را به ثبت رسانده است.

اندرو بیلی، رئیس کل بانک مرکزی انگلیس، گفته که ما کاملاً نسبت به شرایط سخت پیش‌آمده ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی به خصوص برای اقشار کم‌درآمد آگاه هستیم.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/dmin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا