اقتصاد بین الملل

هشدار به افزایش قیمت غذا در جهان

به نقل از راشاتودی، صندوق بین المللی پول هشدار داد توقف اجرای توافق صادرات غلات روسیه و اوکراین، به بدتر شدن اوضاع امنیت غذایی در جهان به خصوص کشورهای فقیر منجر خواهد شد و باعث بالا رفتن قیمت مواد غذایی می‌شود. چند روز پیش با عدم موافقت روسیه با تمدید، توافق صادرات غلات اوکراین که با پادرمیانی سازمان ملل و ترکیه حاصل شده بود و یک مسیر امن برای انتقال غلات و محصولات کشاورزی این کشور برای رسیدن به بازارهای جهانی فراهم می‌کرد، متوقف شد.

سخنگوی صندوق بین المللی پول اعلام کرده که عدم تداوم اجرای توافق مذکور، امنیت غذایی کشورهایی که به واردات محصولات کشاورزی از اوکراین وابسته هستند به خصوص در شمال آفریقا، خاورمیانه، و جنوب آسیا را به خطر می‌اندازد. وی تأکید کرد: این مسئله چشم انداز امنیت غذایی به خصوص در کشورهای کم درآمد را بدتر می‌کند و خطر افزایش تورم قیمت مواد غذایی را تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، توافق صادرات غلات اوکراین، جولای سال 2022 امضا شد و پس از 3 بار تمدید، در آستانه یک ساله شدن، به خاطر عدم موافقت مقامات روسیه اجرای آن متوقف شد. مسکو اعلام کرده که به هیچ یک از تعهدات در این توافق در قبال روسیه عمل نشده و تنها شرط تمدید آن متصل شدن دوباره بانک کشاورزی این کشور به سوئیفت است.

 

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/w0dl

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا