اقتصاد بین الملل

وابستگی شدید آلمان به گاز روسیه

 به نقل از راشاتودی، وزارت اقتصاد آلمان هشدار داد، وابستگی گذشته آلمان به گاز روسیه هنوز بر اقتصاد این کشور تاثیر می‌گذارد و قیمت انرژی در این کشور را بالا می‌برد.

آلمان که تا پیش از سال 2022 برای تامین 40 درصد تقاضای گاز در کشور به گاز روسیه وابسته بود، یکی از کشورهایی است که از کاهش عرضه انرژی روسیه در سال گذشته به شدت آسیب دیده است.

پس از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو در واکنش به درگیری در اوکراین، ارسال گاز به آلمان یا به طرز قابل‌توجهی کاهش یافته یا به طور کامل متوقف شده است.

وابستگی شدید به روسیه از نظر تامین گاز

یک نماینده وزارت اقتصاد آلمان به خبرگزاری تاس گفت: «وابستگی شدید به روسیه از نظر تامین گاز همچنان تاثیر دارد. این دقیقا همان چیزی است که ما در رابطه با سطوح قیمت انرژی که همچنان بالاست، شاهد آن هستیم.»

این مقام آلمانی افزود، سایر کشورهای اتحادیه اروپا مشکلات مشابهی را تجربه نکرده‌اند، زیرا آنها کمتر به انرژی روسیه وابسته بودند.

بنا بر اعلام وزارت اقتصاد آلمان، تاسیسات ذخیره‌سازی زیر زمینی آلمان در حال حاضر تقریبا 90 درصد پر است. همزمان مقامات بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند، یک زمستان سرد می‌تواند تهدیدی برای امنیت انرژی آلمان باشد.

آنها خواستار انجام «اقدامات پیشگیرانه» نظیر پمپاژ گاز بیشتر به مخازن ذخیره گاز و احداث پایانه‌های LNG اضافی شدن تا از بحران در فصل سرد آینده جلوگیری شود.

خطر کمبود گاز در آلمان

گروه INES آلمان، اوپراتور ذخیره‌سازی گاز هفته گذشته پیش‌بینی کرد، این کشور در صورتی که زیرساخت‌های سوخت بیشتری اضافی نکند، در سال‌های آتی با کمبود گاز مواجه خواهد شد.

سباستین بلشکه، رئیس INES به بلومبرگ گفته است: «خطر کمبود گاز در زمانی‌که های سرد هنوز وجود دارد و همچنان تا زمستان سال 2027-2026 با ما خواهد بود، مگر اینکه اقدامات زیرساختی بیشتری انجام شود.»

آنتون بارون، نماینده پارلمان آلمان و رهبر حزب راست‌گرای هفته گذشته مدعی شد، گاز روسیه برای اقتصاد آلمان «موهبت» بوده است و تاکید کرد، برلین باید واردات آن را با وجود جنگ روسیه و اوکراین دوباره آغاز کند.

 

 

https://fesadsetiz.ir/9vlv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا