لرستان

واحد بخار نیروگاه خرم آباد به بهره برداری رسید/ افزایش ۱۶۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور

محسن امیری، مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان با بیان این مطلب، اظهار کرد: واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی خرم آباد به ظرفیت 160 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و با سنکرون شدن این واحد، ظرفیت تولید برق این نیروگاه به عنوان بزرگترین نیروگاه استان لرستان به 484 مگاوات افزایش می‌یابد.

وی افزود: با بهره‌برداری از واحد بخار نیروگاه سیکل‌ ترکیبی خرم آباد، ضمن افزایش راندمان نیروگاه به حدود 50 درصد، از هدر رفت بیش از 100 میلیون لیتر گازوییل و 180 میلیون متر مکعب گاز در سال با ارزش جهانی حدود 200 میلیون یورو جلوگیری خواهد شد.

امیری خاطرنشان کرد: بخش بخار این نیروگاه توسط گروه مپنا به‌عنوان سازنده و همچنین پیمانکار نصب و راه‌اندازی پروژه، در 15 کیلومتری شرق شهر خرم آباد احداث شده است و با بهره‌برداری از آن، پایداری شبکه برق غرب کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

وی هزینه احداث این نیروگاه را بیش از 150 میلیون یورو اعلام کرد و گفت: در دوران احداث بخش بخار نیروگاه، تا 800 نفر در این پروژه مشغول بکار بودند و پس از شروع دوران بهره‌برداری، مجموع پرسنل شاغل در نیروگاه به حدود 90 نفر افزایش می‌یابد.

امیری افزود: این نیروگاه پیش از این دارای 2 واحد گازی به ظرفیت 324 مگاوات بوده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بخش بخار علاوه بر افزایش ظرفیت نیروگاه به 484 مگاوات، از جنبه حفظ ثروت ملی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان تصریح کرد: این پروژه با هدف افزایش بازده، ارتقاء پایداری و کاهش خاموشی در غرب کشور، افزایش اشتغال در دوران ساخت و در ادامه در دوران بهره‌برداری در خرم آباد احداث شده است.

امیری افزود: علاوه بر موضوع مصرف بهینه سوخت و جلوگیری از هدررفت ثروت ملی،‌ حفظ محیط زیست، افزایش ثبات و برقراری زیرساخت اصلی توسعه صنایع در استان لرستان، و همچنین کمک به رفع محرومیت در این منطقه، در این پروژه به شکل پر رنگی مدنظر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری وزارت نیرو، هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان آمادگی اجرای بلوک دوم سیکل ترکیبی نیروگاه خرم آباد را داشته و بدین منظور محدودیتی از نظر فضا و امکانات زیرساختی در نیروگاه وجود ندارد.

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/6iqs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا