اخبارمبارزه با فساد

واردات لوازم خانگی بلای جان صنعت

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره امکان اجازه واردات لوازم خانگی، گفت: نظر ریاست جمهوری این است که ما اجازه واردات به کالا‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، داده نشود؛ مگر در چند مورد مثل: حقوق مصرف‌کننده رعایت نشود، به دلیل انحصار قیمت افزایش پیدا کند، ضمانت و کیفیت وجود نداشته باشد و اینکه تنوع در تولید نداشته باشیم.

ما به عنوان متولی حوزه تولید، همیشه تلاش می‌کنیم طرف تولیدکننده باشیم ما نسبت به حقوق مصرف‌کننده نیز نباید بی‌اعتنا بود. تجربه صنعت لوازم خانگی و همراهی تولیدکنندگان با مردم تجربه موفق و قابل دفاعی است و یک افتخار برای کل کشور محسوب می‌شود.

 

برادران درباره وضعیت صنعت لوازم خانگی اظهار کرد: در ابتدای دولت، آقای آذری جهرمی یکی از وزرای دولت سابق گفته بودند برنامه دولت فعلی این است که لوازم خانگی نیز مانند خودرو قرعه کشی کند. امروز می‌توانید مقایسه کنید که آیا ما به سمت قرعه‌کشی رفته‌ایم یا شرایط به شکلی است که لوازم خانگی به صورت اقساط چندین ماهه برای اقشار مختف در دسترس قرار دارد؟ این اتفاق نشانه رشد است. سال گذشته ۱۷ درصد و در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری، ۱۲ درصد رشد در تولید داشته‌ایم که بخشی از این رشد معطوف به لوازم خانگی است.

 

معاون صنایع عمومی وزارت صمت درباره کالاهای قاچاق گفت: در حال حاضر کالای قاچاق، چالشی است که وجود دارد که قطعا اگر واردات نیز داشته باشیم این حجم از کالای قاچاق وارد نخواهد شد. برخی از این کالا‌های قاچاق کالای تقلبی است، برخی با ارز‌های نامعتبر تامین می‌شود و قیمت آن کمتر از قیمت بازار است و برخی برای ضربه زدن به بازار داخلی است. مردم باید ترجیح بدهند کالا‌هایی را که ضمانت دارد و موجب اشتغال در کشور شده است را خریداری کنند.

 

وی افزود: اینکه برای اولین بار توانستیم رکورد ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار شغل را در جامعه صنعتی ثبت کنیم، نشان از رشد جامعه صنعتی از جمله صنعت لوازم خانگی، صنعت سلولزی و غذایی کشور دارد که بیشترین سهم را در این رشد داشته‌اند.

برادران در پایان اظهار کرد: در برخی حوزه‌ها مانند کولرگازی با وجود تولید داخلی، اجازه واردات دادیم به دلیل اینکه نمی‌توانیم نیاز بازار را به طور کامل برطرف کنیم. بطورکلی اگر بخواهیم اجازه واردات بدهیم، حتما تعرفه بالا درنظر می‌گیریم که به تولید داخل ضربه نخورد.

 

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/wrwp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا