اقتصاد بین الملل

واردشدن خسارت به فناوری رژیم صهیونیستی

به نقل از شینهوآ، «سازمان نوآوری اسرائیل» بر اساس یک نظرسنجی اعلام کرد، بیش از 80 درصد از 507 شرکت‌ فناوری پیشرفته اسرائیلی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، اعلام کردند، از درگیری‌های کنونی رژیم صهیونیستی و حماس خسارت دیده‌اند.

این نظرسنجی با همکاری «سازمان نوآوری اسرائیل» و «موسسه سیاست ملی استارت‌آپ‌های اسرائیل» برگزار شده است؛ و بر اساس آن، مهم‌ترین آسیب وارده به 70 درصد شرکت‌های مورد بررسی، اختلال در تداوم عملیات است که ناشی از فراخوان کارمندان مهم بوده که این افراد سربازان ذخیره در ارتش اسرائیل در فراخوان‌های اضطراری هستند.

27 درصد شرکت‌های آسیب دیده با یک چالش دوگانه مواجه هستند؛ آسیب به سرمایه انسانی و منابع مالی؛ نظیر موضوعاتی مانند لغو و تاخیر در قراردادهای سرمایه‌گذاری و همچنین مشکلات در ارتباط با دسترسی به سرمایه‌گذاران زیان دیده‌اند.

ایجاد بی‌ثباتی در فضای نوآوری اسرائیل

«سازمان نوآوری اسرائیل» هشدار داده است، درگیری‌های کنونی، بی‌ثباتی در فضای نوآوری اسرائیل را تشدید می‌کند و ثبات و انعطاف‌پذیری اقتصادی کل این رژیم را تهدید می‌کند.

«سازمان نوآوری اسرائیل» هفته گذشته، یک کانال کمک هزینه سریع با تخصیص اولیه حدود 100 میلیون شیکل (24.6 میلیون دلار آمریکا) برای شرکت‌هایی که در این درگیری برای تامین مالی خود با چالش روبرو هستند، ایجاد کرد.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نیز در جدیدترین تجدیدنظر اقتصادی اعلام کرد، اقتصاد این رژیم در سه ماه چهارم امسال به واسطه تنش‌ها در منطقه غزه  رو به نزول خواهد رفت.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/01sl

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا