اقتصاد بین الملل

واریز 5.5 میلیارد یورو به حساب 6 بانک ایرانی در قطر

محمدرضا فرزین، درباره آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد: در تاریخ 19 مرداد سال جاری کلیه منابع غیرقابل دسترس ایران در کره جنوبی که در حساب های دو بانک Woori و IBK و شعبه سئول بانک ملت نگه داری می شد، به حساب بانک مرکزی سوئیس برای تبدیل به یورو منتقل شد. وی افزود: در طی این مدت 6 بانک ایرانی کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر در دو بانک قطری الدخان و الاهلی حساب باز کردند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه انجام تمام پرداخت ها توسط کارگزاران بین المللی بانک های قطری و همچنین سوئیفت صورت خواهد گرفت، گفت: در روز گذشته نامه رسمی از مقامات قطری دریافت کردیم که براساس آن حساب بانک ها ایرانی فعال شده و امروز 5 میلیارد و 576 میلیون و 492 هزار یورو به حساب 6 بانک ایرانی نزد دو بانک الاهلی و الدخان واریز شده است. فرزین تاکید کرد: کلیه منابع حاصله، ذخایر ارزی بانک مرکزی و پشتوانه ریال هستند و بنا به مصالح ملی و در جهت تقویت ریال استفاده خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شکایت ایران از کره جنوبی به دلیل عدم دسترسی به وجوه مزبور و کاهش ارزش آن به منظور دریافت خسارت در حال پیگیری است، گفت: دسترسی به منابع ارزی کشور در چند کشور دیگر نیز در حال انجام است که با تحقق قطعی، نتایج آن اعلام خواهد شد.

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/2pt0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا