اخبار

وعده وزیر صمت برای واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هییت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: درباره رفع تعهد ارزی در جلسه ای با حضور بانک مرکزی این موضوع بررسی می شود و رفع تعهد ارزی می تواند در بسیاری از موارد به نفع صادرکنندگان حل و فصل  شود.

وی افزود: باید تراز تجاری کشور مثبت شود و وزارتخانه سیاست توسعه صادرات دارد؛ اما در صادرات به برخی از کشورها به خاطر موانعی که وجود دارد و شاید به خاطر عدم دقت کافی در برخی از اقدامات زیربنایی، ناترازی پیدا کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای تجارت  مسئاله فرق می کند و خاص است و به خاطر مشکلاتی است که آنها در کشور خودشان دارند با مسئولان عراقی جلساتی داشتیم تا حدودی مشکلات پیش رو قابل حل شدن است.

وی تصریح کرد:بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید کار به بخش خصوصی سپرده شود و دولت تنها نقش نظارت داشته باشد اما متاسفانه در برخی موارد این طور نیست و دولت نقش اول را دارد؛ این قول داده می‌شود، در چهار چوب سیاست‌های ابلاغی دولت تلاش خود را برای واگذاری امور به بخش خصوصی دنبال کنیم.

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/nhr4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا