اخبار

تقویت پدافند هوایی سوریه

سردار سید حمزه قلندری معاون امور بین الملل وزارت دفاع در حاشیه مراسم روز جهانی مین زدایی درباره صادرات محصولات دفاعی گفت: بعد از رفع تحریم‌ها در اکتبر 2020 ما شاهد روی آوردن کشورهای زیادی برای استفاده از تسلیحات ایرانی هستیم.

وی افزود: نکته مهمی که نباید از نظر دور داشت ویژگی مهمی است که در تسلیحاتی ایرانی وجود دارد و آن هم به نمایش درآمدن دانش و فناری ایرانی در عرصه بین المللی بوده است.

موفقیت تسلیحاتی ایران در تحریم

سردار قلندری با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه طراحی و ساخت تسلیحات و تجهیزات دفاعی بیان کرد: کشورهای خارجی بعد از استفاده از تسلیحات ایرانی شاهد رشد خیره کننده دانش و فناوری ایران بوده‌اند؛ به‌طوری‌که موجب تعجب آنان شده است، چگونه کشوری که سال‌ها مورد تحریم بوده است به این حد از پیشرفت رسیده است که تسلیحات آن در لبه فناوری جهانی قرار دارد.

معاون امور بین الملل وزارت دفاع با بیان اینکه نگاه انسانی جمهوری اسلامی عامل دیگری است که باعث رشد صادرات تسلیحات جمهوری اسلامی شده است، تصریح کرد: نکته دیگر هم توجه جمهوری اسلامی به انتقال فناوری به سایر کشورها بوده است.

استقبال گسترده از محصولات دفاعی ایران

وی ادامه داد: ما به بسیاری از کشورهای همسایه و دوست خودمان نه تنها از نظر تجهیزات و تسلیحات بلکه به آن‌ها در حوزه فناوری ساخت تسلیحات دفاعی نیز کمک کرده‌ایم. از سوی دیگر، شاهد حضور وزارت دفاع در نمایشگاه‌های بین المللی و استقبال گسترده از محصولات دفاعی ایرانی از سوی سایر کشورها بوده‌ایم.

معاون امور بین الملل وزارت دفاع درباره همکاری ایران و سوریه در حوزه ارتقاء و تقویت پدافند هوایی این کشور خاطرنشان کرد: نکته‌ای که نباید از نظر دور داشت این است که سوریه در گذشته واقعاً کشوری بی دفاع در مقابل حملات هوایی رژیم صهیونیستی بود. اما، شاهد هستیم در حال حاضر حجم زیادی از حملات هوایی توسط دولت سوریه در حال دفع شدن است.

سردار قلندری تاکید کرد: ما خودمان را ملزم می‌دانیم به کشورهای دوست مانند سوریه در زمینه توانمندسازی پدافند هوایی و مقابله با اهداف هوایی کمک کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا