اخبارویژه

پروژه آب رسانی قمربنی هاشم از کمبود آب در تهران جلوگیری کرد/ ساخت خطوط مترو در ونزوئلا توسط ایران

امروز به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، نشستی با حضور سردار سیدحسین هوش السادات؛ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برگزار شد.
سردار هوش السادات در ابتدای سخنان خود با عروج سردار رستم قاسمی؛ فرمانده اسبق این قرارگاه گفت: در سی و سومین سالگرد تاسیس قرارگاه قرار داریم. از اقدامات مرحوم رستم قاسمی در این قرارگاه، توسعه فاز‌های پارس جنوبی بود که امروز ۷۰ درصد گاز کشور از آنجا تامین می‌شود و در تحریم‌های ظالمانه دشمنان که شرکت‌های خارجی از این پروژه‌ها خارج شده بودند، قرارگاه خاتم الانبیا این کار را به نتیجه رساند و الان ما در تامین انرژی و فرآورده‌های نفتی خودکفا هستیم و صادرات انجام می‌دهیم.

تامین ۴۰ درصد بنزین کشور توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ درصد بنزین کشور و ۲۲ درصد گازوئیل کشور از پالایشگاه ستاره خلیج فارس تامین می‌شود و پل تقاطع صدر در زمان مسئولیت سردار رستم قاسمی در قرارگاه خاتم الانبیا انجام شد و همه پروژه‌ها نقش به سزایی در رفع نیاز‌های کشور و آسایش مردم داشت. در سال قبل طرح ۵۰ در ۵۰ مطرح شد که براساس آن باید ۵۰ پروژه در ۵۰ هفته به بهره برداری برسد و تا الان ۲۵ پروژه به بهره برداری رسیده است. طرح آب رسانی قمر بنی هاشم بود که رینگ آب رسانی تهران را تامین می‌کرد و به گفته مسئولان حوزه آب کشور، اگر این پروژه انجام نمی‌شد، تهران با کمبود آب مواجه می‌شد و مسیر سازندگی همچنان ادامه دارد.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اظهار داشت: بخش‌های دولتی و غیر دولتی با تامین منابع، قرارگاه را در پیش برد اهداف یاری می‌کنند و به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس قرارگاه، همایش دو روزه‌ای فردا و پس فردا انجام می‌شود و شعار آن هم قرارگاه متعهد، سازندگی، دانش بنیان و ایران قوی است. توسعه میادین گازی و نفتی در کشور مطرح است و مخزن پارس جنوبی به خاطر برداشت هایش، افت فشار دارد و این تامین فشار باید انجام شود تا پالایشگاه‌های ساخته شده فعالیت کنند.

در بعضی پروژه های دولت عراق حضور داریم

هوش السادات با اشاره به پالایشگاه ستاره خلیج فارس مطرح کرد: ما تجربه ساخت پالایشگاه بزرگی مثل ستاره خلیج فارس را نداشتیم، اما آن را خودمان ساختیم و سکوی نفتی رشادت، ۷ هزار تن است و در اوایل ۱۴۰۳ نصب خواهد شد. پالایشگاه‌های بندر عباس و تبریز قرار است کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند. گردش خزانه قرارگاه در قانون بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و الان قرارگاه بخشی از مطالباتش را هم در قالب املاک و مولد سازی که دولت هم پیگیر است، انجام می‌شود. فعالیت‌های برون مرزی قرارگاه در حال حاضر گسترده نیست و در کشور عراق در بحث عتبات و پروژه‌های دولتی این کشور فعالیت داریم.

در ونزوئلا مترو می سازیم

فرمانده قرار گاه خاتم الانبیا در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سوریه هم خدمات مهندسی صورت می‌گیرد و در ونزوئلا هم در حال همکاری مهندسی در بحث توسعه متروی این کشور هستیم. ما در قرارگاه حدود ۴ هزار نفر نیرو داریم. گاهی اوقات قرارگاه به نفع بخش خصوصی هم کنار رفته است تا آن‌ها فعالیت کنند و فقط ۵ درصد بودجه عمرانی کشور برای قرارگاه است و ۹۵ درصد آن مربوط به بخش‌های دیگر می‌شود. سعی داریم در پروژه‌های خاص زیر ۱۰۰۰ میلیارد تومان ورود نکنیم تا برای بخش خصوصی بماند و در مورد توسعه ترمینال‌های فرودگاه امام خمینی مذاکراتی با قرارگاه انجام شده است.

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/0p0e

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا