اقتصاد بین الملل

پشتیبانی آمریکا از اسرائیل با وجود تحریم‌

وب‌سایت اسرائیلی «مارکر» به نقل از یکی از مدیران اجرایی یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فناوری در اسرائیل( به ارزش یک میلیارد دلار ) گزارش داد: «می‌ترسم به عقب برگردیم، زیرا فقط در ایالات متحده فروش داریم و کشورهایی وجود خواهند داشت که نمی‌توانیم در آنجا فروش داشته باشیم.

وی ادامه داد:  هجمه‌ها علیه پدی کاسگریو، کارآفرین ایرلندی و  بنیانگذار وب سامیت(WebSummit ) یکی از بزرگترین رویدادهای سالانه بخش فناوری،  شاید تا حدی موفقیت آمیز بود (او کسی است که کشتار غزه را جنایت جنگی خواند و به تبع آن تحت تاثیر هجمه‌  شرکت‌های اسرائیلی مجبور به استعفا شد)اما این اتفاق می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و باعث جدایی  بین طرفداران و مخالفان ما شود، زیرا در مرحله بعد ممکن است که عده‌ای هم کنفرانس یک تاجر یهودی حامی اسرائیل را تحریم کنند.

بر اساس این وب‌سایت اسرائیلی، صنعت فناوری پیشرفته اسرائیل همیشه مدعی بود که سیاست و تجارت را با هم خلط نمی‌کند، «اما تصمیم آنها برای ورود به مناقشه کنونی می‌تواند جنجال پیرامون فناوری پیشرفته اسرائیل را تشدید کند.

آسیب‌های ناشی از موج به راه افتاده از تحریم‌ها

کاسگریو، این کارآفرین ایرلندی، که یکی از بنیانگذاران Web Summit نیز می‌باشد در 13 اکتبر، حدود پنج روز پس از جنگ اسرائیل- نوشت: «جنایات جنگی جنایات جنگی هستند، حتی زمانی که توسط متحدان ارتکاب می‌یابند، و باید به خاطر آنچه هستند خوانده شوند».

در حالی که از فهرست شرکت‌کنندگان در کنفرانس وب سامیت، شامل بیش از 340 شرکت حامی و بیش از 2400 شرکت شریک است، اکثریت آنها هیچ موضعی در قبال کاسگریو نداشتند اما، شرکت‌های بزرگ  که بازار جهانی فناوری را در انحصار خود دارند اعلام کردند که در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد و برخی از آنها باوجود کشتارهای اسرائیلی در غزه حمایت خود را از کنفرانس پس گرفتند.

 سایت اسرائیلی مارکر معتقد است که شاید قدرت فناوری پیشرفته اسرائیل آسیب‌های ناشی از موج به راه افتاده از تحریم‌ها را پشت سر گذارد اما «نمی‌توان فهمید که در آینده چه کسی در راس شرکت‌های جهانی فناوری قرار خواهد گرفت».

مارکر همچنین به نقل از یک سرمایه‌گذار اسرائیلی ناشناس در این هفته گفت: «در فناوری پیشرفته، نگرانی‌ها از گفتمان ضد اسرائیلی که در حال حاضر در دانشگاه‌های پیشرو جهان در حال رشد است و پیامدهای بلند مدت آن نگرانند زیرا نسل بعدی مدیران اجرایی و سرمایه گذاری در سایه این گفتمان رشد خواهد کرد.

گرفتار شدن شرکت‌های مالی غیربانکی اسرائیل

وب سایت مارکر همچنین نوشت: صنعت شرکت‌های مالی غیربانکی در اسرائیل در جمع آوری اعتبار با مشکل مواجه است، زیرا وام گیرندگان به احتمال زیاد وام های خود را به دلیل مشکلات اقتصادی که به دلیل عواقب جنگ اسرائیل در غزه تجربه می کنند، بازپرداخت نمی‌کنند.

به نوشته این وب سایت، از جمله صنایعی که پس از شروع عملیات فلسطینی‌ها( طوفان الاقصی) متحمل شدیدترین ضربات شد، شرکت‌های مالی غیربانکی بود. سهام شرکت‌های فعال در این صنعت به شدت کاهش یافته و اوراق قرضه برخی از آنها به سمت بازدهی نا مطلوب سقوط کرده است که تامین مالی مجدد بدهی را برای آنها دشوار می‌کند.

مارکر افزود که مشکلات  صنعت اعتبار غیربانکی حتی قبل از جنگ هفتم اکتبر آغاز شد، زیرا شرکت‌های فعال در این صنعت با عوامل منفی بسیاری روبرو شدند که بر قیمت آنها تأثیر گذاشته و بخشی از سود آنها را کاهش داد.ه است. این امر عمدتاً به دلیل افزایش هزینه منابع مالی پس از افزایش نرخ بهره توسط بانک اسرائیل است و به همین دلیل شرکت های اعتباری غیربانکی مجبور شدند سودی را که برای شرکت ها و خانوارها اعمال می‌کنند افزایش دهند. این شرکت ها در بخش‌های املاک، زیرساخت ها، مالی، عمده فروشی، تجارت، خدمات، لیزینگ، مواد غذایی، واردات و انرژی فعال هستند.

 

 

 

لینک کوتاه:                                https://fesadsetiz.ir/jwxt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا