اقتصاد بین الملل

پیش بینی رشد اقتصادی منفی در حوزه یورو

به نقل از راشاتودی، موسسه اس اند پی گلوبال اعلام کرده است که فعالیت بخش خصوصی در حوزه یورو همچنان در حال کاهش است و این منطقه در سه ماهه سوم سال جاری به خاطر بدتر شدن اوضاع تولید درگیر رشد اقتصادی منفی خواهد شد.

شاخص خرید مدیران حوزه یورو بانک بازرگانی هامبورگ معادل 47.1 واحد محاسبه شده و کارشناسان این بانک هشدار داده‌اند که رقم مذکور فاصله زیادی تا 50 واحد دارد و بر همین اساس به این زودی‌ها نباید منتظر رشد مثبت اقتصادی در حوزه یورو باشیم.

سایروس دلا روبیا، کارشناس ارشد بانک بازرگانی هامبورگ، می‌گوید:‌ ما انتظار داریم در سه ماهه سوم سال جاری حوزه یورو رشد اقتصادی منفی را تجربه کند.

بخش تولید اثرگذارترین حوزه رشد منفی اقتصاد

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که حوزه یورو نسبت به سه ماهه دوم سال جاری رشد منفی 0.4 درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که به مدت 4 ماه پیاپی نرخ تولید در حوزه یورو کاهش یافته است.

دلاروبیا تأکید کرد: اثرگذارترین بخش در منفی شدن رشد اقتصادی حوزه یورو بخش تولید بوده است زیرا روند سفارش تولیدات بدتر شده است.

اس اند پی گلوبال می‌گوید: با وجود انتظارات برای بهتر شدن شرایط و رسیدن به ثبات، اما آلمان و فرانسه به عنوان بزرگ‌ترین اقتصادهای حوزه یورو بیشترین تأثیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کاهش رشد اقتصادی و فعالیت‌های تجاری این حوزه داشته‌اند.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                        https://fesadsetiz.ir/ntef

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا