اقتصاد بین الملل

پیوستن ریاض به جمع اقتصادهای قوی دنیا

به نقل از عکاظ، وزیر انرژی عربستان از پیشرفت‌های حاصل شده برای اقتصاد عربستان در چارچوب گروه ۲۰ تمجید کرد و  گفت عربستان رتبه خود را در بین کشورهای گروه بیست از ۱۸ به ۱۶ از نظر تولید ناخالص داخلی ارتقا داد.

عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز در اظهاراتی به مناسبت شرکت عربستان سعودی در اجلاس سران گروه ۲۰ در هند، گفت این پیشرفت(ارتقای رتبه) تأیید می‌کند که توسعه در عربستان در مسیر درستی در جهت دستیابی به هدف خود یعنی تبدیل شدن اقتصاد این کشور به یکی از ۱۵ اقتصاد بزرگ جهان تا رسیدن به سال چشم انداز ۲۰۳۰ است و از همین رو ریاض مایل به افزایش و فعال کردن مشارکت خود در اجلاس سران گروه ۲۰ است.

وزیر انرژی عربستان تصریح کرد: ریاض به دنبال عضویت فعال در بسیاری از سازمان‌ها و ابتکارهای بین‌المللی از جمله ابتکار «ماموریت نوآوری»، نشست وزارتی انرژی پاک، مجمع بی‌طرفی کربن برای تولیدکنندگان، ابتکار جهانی متان و ابتکار کاهش سوخت گاز مرتبط با تولید نفت تا سال ۲۰۳۰،  تعهد جهانی متان و انجمن آزمایشی جذب و ذخیره سازی کربن است.

تلاش گروه بیست برای ریشه کن کردن فقر انرژی

عبدالعزیز بن سلمان تأکید کرد که عربستان به اهمیت تقویت تلاش‌های گروه بیست برای ریشه‌کن کردن «فقر انرژی» و تسهیل دسترسی به انرژی و سیستم‌های پخت و پز پاک با استفاده از همه منابع انرژی مقرون‌به‌صرفه، قابل‌اعتماد و پایدار، صرف‌نظر از منبع، واقف است.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی در دوران ریاست خود بر گروه ۲۰ در سال ۲۰۲۰ رویکرد اقتصاد دایره‌ای کربن را که رهبران این گروه در جلسات خود اتخاذ کردند، پیشنهاد کرد، گفت: این رویکرد مؤثرترین و عملی‌ترین رویکرد در توانمندسازی جهان به طور کلی و گروه ۲۰ به ویژه برای دستیابی به اهداف بلندمدت شامل بی‌طرفی صفر و تأمین دسترسی به انرژی و دستیابی به رشد و شکوفایی اقتصاد جهانی است.

گروه ۲۰ یک سازمان بین‌دولتی متشکل از ۱۹ کشور به‌همراه اتحادیه اروپا (EU) و اتحادیه آفریقا (AU) است.  این گروه برای رسیدگی به مسائل عمده مرتبط با اقتصاد جهانی مانند ثبات مالی بین‌المللی، تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار فعالیت می‌کند.

 

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/hkt6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا