اقتصاد بین الملل

چشم‌ انداز بهبود اقتصاد روسیه

روز چهارشنبه، وزیر اقتصاد روسیه ماکسیم رشتنیکوف گفت انتظار می‌رود کاهش تولید ناخالص داخلی روسیه بسیار کمتر از آنچه قبلا تصور می‌شد باشد. در چشم‌انداز بهبود یافته، این وزارتخانه شاهد کاهش ۲.۹ درصدی اقتصاد در سال جاری و ۰.۸ درصدی در سال ۲۰۲۳ است.

در ماه آگوست، این وزارتخانه کاهش تولید ناخالص داخلی ۴.۲ درصدی را در سال ۲۰۲۲ و ۲.۷ درصدی را در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرد. به گفته رشتنیکوف، انتظار می‌رود اقتصاد در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ به دلیل تقاضای قوی مصرف‌کننده داخلی و سرمایه‌گذاری پس از کاهش امسال و سال آینده به دلیل تحریم‌های غرب، ۲.۶ درصد رشد کند.

این وزیر افزود: نرخ بیکاری ۴.۵ درصد و تورم ۱۲.۴ درصد تا پایان سال ۲۰۲۲ دیده می‌شود. پیش بینی می‌شود درآمد روس‌ها در سال ۲۰۲۲ به میزان ۲ درصد کاهش یابد، اما به زودی در سال آینده ۲ درصد رشد خواهد کرد. بانک جهانی در ماه آوریل اعلام کرد که اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۲ تا ۱۱.۲ درصد کاهش خواهد یافت.

رشتنیکوف تاکید کرد که اقدامات حمایتی اتخاذ شده توسط دولت، همراه با افزایش قیمت انرژی پس از اعمال تحریم ها، به ثبات اقتصاد روسیه کمک کرده است. مقام‌های ارشد دولتی پیش از این گفته بودند که عملکرد این اقتصاد در مواجهه با تحریم‌های غرب بهتر از حد انتظار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا