دسته‌بندی نشده

کاهش شدید رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی

به نقل از راشاتودی، بانک آمریکایی جی‌پی مورگان، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی در سه ماهه چهارم را به شدت کاهش داد.

براساس یک یادداشت تحقیقی که منتشر شد، در بحبوحه تشدید درگیری‌ها میان این رژیم با حماس، تولیدناخالص داخلی این رژیم نسبت به سه ماه گذشته 11 درصد کاهش می‌یابد.

این بانک در اوایل ماه جاری، رکود 1.5 درصدی را پیش‌بینی کرد اما تحلیلگران می‌گویند، پیش‌بینی‌های اولیه «بیش از حد خوش‌بینانه» ارزیابی شده است.

ارزیابی تاثیر جنگ بر اقتصاد اسرائیل

جی‌پی مورگان، اعلام کرد: «ارزیابی تاثیر جنگ بر اقتصاد اسرائیل هم به دلیل بی‌ثباتی بسیار در مورد مقیاس و مدت درگیری و هم به دلیل فقدان آمار، دشوار است.»

این بانک همچنین پیش‌بینی اولیه در مورد رشد تولیدناخالص داخلی این کشور برابر با 3.2 درصد را به 2.5 درصد کاهش داده است. با این حال، چشم‌انداز رشد برای سال 2024  را اندکی افزایش داده و از 1.9 درصد پیش‌بینی قبلی به 2 درصد رسانده است.

جی‌پی‌مورگان خاطرنشان کرد، درگیری‌های قبلی رژیم صهیونیستی مانند جنگ سال 2014 با حماس یا جنگ سال 2006 با حزب الله به سختی بر فعالیت‌های این رژیم تاثیر گذاشت اما تحلیلگران هشدار داده‌اند، جنگ کنونی تاثیرات زیادی بر امنیت و اعتماد داخلی داشته است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح روز شنبه ۷ اکتبر، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد و درگیری‌ها که تاکنون ادامه دارد، منجر به هلاکت هزاران صهیونیست شده است.

افزایش قیمت طلا و نفت در جهان

عملیاتی بی‌سابقه و غافل‌گیرانه‌ای که تاکنون دست‌کم به هلاکت نزدیک به ۱۵۰۰ صهیونیست منجر شده است و بیش از ۲۰۰ اسرائیلی نیز به اسارت گرفته شده‌اند.

در چنین فضایی که رژیم صهیونیستی در جبران شکست عملیاتی و اطلاعاتی‌اش در حال بمباران مستمر مناطق مسکونی، مساجد، بیمارستان‌ها، مدارس و …در غزه، است و هر روز از آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه به بهانه نابود کردن حماس خبر می‌دهد، البته از پنچ‌شنبه به صورت محدود به بخش‌هایی از نواز غزه حملات زمینی انجام داده که مجبور به عقب‌نشینی شده است.

این درگیری‌ها سبب شد تا قیمت طلا و نفت در جهان به شدت افزایش یابد. تحلیلگران هشدار می‌دهند که این درگیری‌ها می‌تواند به سایر کشورها کشیده شود و بر اقتصاد جهانی نیز تاثیر منفی بگذارد.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                        https://fesadsetiz.ir/8ssi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا