ویژه

کاهش محسوس میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در حوزه فعالیت های وزارت کار

«مهری طالبی دارستانی» در همایش ارتباطات مردمی و سلامت اداری که امروز، سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه با حضور مسئولان ارشد نهاد ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه برگزار شد، اقدامات تحولی و برنامه عملیاتی این دفتر را تشریح کرد.

وی افزود: در زمینه مبارزه با فساد در سه ماهه اول آغاز به فعالیت متوجه هم‌ پوشانی سه موضوع بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شدیم؛ بالغ بر ۸۰ درصد شکایات در اصل گزارش تخلف، فساد و مرتبط با ضعف نظارت دقیق و سیستماتیک وزارتخانه بود.

طالبی دارستانی افزود: پس از بررسی‌ها، مطالعات و نشست‌ های تخصصی الگوی «سند زیست‌بوم فسادستیزی» و فرآیند‌های کاهش فساد اداری تدوین و طراحی شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نظام نظارت و ارزیابی در سه سطح ستادی، درونی و بیرونی گفت: بازرسی ادواری که در پی شیوع ویروس کووید تعطیل شده بود در شکل جدیدی از سرگرفته شد. در همین راستا ۲۱ مورد بازرسی ادواری (ستادی و استانی) در سال گذشته و امسال نیز ۱۵ مورد صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: در جریان اجرای زیست‌بوم فساد‌ستیزی از ظرفیت ۴ کمیته سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم، مدیریت عملکرد و بازرسی و کمیته مردمی به انحاء مختلف با دیدگاه تحولی بهره بردیم.

طالبی‌ دارستانی با بیان اینکه پنج درگاه ورودی ثبت شکایات مردمی وجود دارد، گفت: سامانه ارتباطات مردمی دولت (سامد)، سامانه جامع پاسخگویی به شکایات، کانال مجازی، ملاقات مردمی و ارتباط با گروه پاسخگویی از جمله این موارد هستند. ۳۲ هزار و ۹۰۳ مورد دیدار چهره به چهره در سفر‌های استانی انجام شده که ۱۰۰ درصد اقدام اولیه و ۷۰ درصد اقدام نهایی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین ۴ هزار و ۶۰۳ مورد شکایت در سامانه پاسخگویی ثبت و بر روی ۹۹ درصد شکایات اقدام انجام شده است. ۴ هزار و ۱۵۰ مورد شکایت نیز در خط ارتباط مجازی وجود داشت که بر روی ۹۵ درصد این شکایات اقدام لازم بعمل آمده است.

وی خاطرنشان کرد: شاهد افزایش ۲ هزار و ۱۹۸ درصدی گردش کار سامد و ۱۷۴ درصدی سامانه جامع پاسخگویی بوده‌ایم و تلاش‌ها برای ارتقای وضعیت موجود ادامه دارد.

مدیرکل دفتر بازرسی از انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد و گفت: احصاء گلوگاه‌های فسادخیز به تعداد ۴۶ گلوگاه و به‌روزرسانی مستمر گلوگاه‌های فسادخیز از جمله این اقدامات است.

طالبی‌ دارستانی به اجرای مستمر بازرسی یکپارچه از استان‌ها اشاره کرد و گفت: تغییر روش بازرسی ادواری یکپارچه با مشارکت معاونت‌های تخصصی و راهبری نیز در این دفتر انجام می‌شود.

وی در خاتمه پیام این همایش را اجرای زیست‌بوم فسادستیری با ایجاد چرخه کامل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ذیل نقشه راه سلامت اداری دولت انقلابی عنوان کرد.

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/q5wq

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا