مبارزه با زمین خواری

کشف ۵۰ هزار متر زمین خواری در سیرجان

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی امروز ۲۹ شهریورماه با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی سیرجان در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر تصرف بخشی از اراضی دولتی متعلق به اداره راه و شهرسازی در محدوده این شهر، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این رابطه با بررسی های میدانی و استعلام های صورت گرفته مشخص شد فردی اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی دولتی به متراژ ۵۰ هزار متر مربع کرده و با قطعه بندی و سندسازی قصد فروش بخشی از این زمین ها را دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان تصریح کرد: در ادامه یک متهم دخیل در این تصرفات غیرقانونی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد و این اراضی نیز که کارشناسان ارزش آن ها را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند رفع تصرف و به اداره راه و شهر سازی بازگردانده شد.

وی با اشاره به ادامه پیگیری های پلیس برای کشف دیگر جرائم اقتصادی مرتبط با زمین خواری و موارد مشابه در حوزه شهرستان سیرجان از شهروندان خواست قبل از خرید هرگونه زمین در محدوده و یا در حاشیه شهر و مناطق روستایی، از طریق بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی، منابع طبیعی و دیگر نهادهای مربوطه استعلام های لازم را به عمل آورند و موارد خاص یا مشکوک در رابطه با تصرف و خرید و فروش غیر قانونی اراضی را به پلیس گزارش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا