خراسان رضوی

رسیدگی به پرداخت تعرفه‌های پرستاران در بیمارستانهای علوم پزشکی

مصطفی صیقلیان مسوول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :تعرفه‌های پرستاران که طی روزهای گذشته پرداخت شد مربوط به تعرفه پرستاران بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یک دستگاه اجرایی موظف به اجرای دستورالعمل‌هاست.

وی با بیان این که برخی از پرستاران خواستار رسیدگی به تعرفه‌های پرداختی خود شدند ادامه داد: ممکن است در ثبت تعرفه پرستاران در نرم افزار اکسل حسابداری بیمارستان اشتباهاتی صورت گرفته باشد از این رو سامانه‌ای برای رسیدگی به این مطالبات تعریف شده است و تمامی مسولان و مدیران حوزه پرستاری بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی موظف به پاسخگویی به مطالبات پرستاران شده‌اند.

بهبود شرایط پرستاران در تعرفه های جدید

ایشان با اشاره به این که حدود ۱۵ مورد از شکایات پرستاران مربوط به آیین نامه ابلاغی وزارتخانه در خصوص تعرفه‌های پرستاری است گفت: همچنین در راستای بهبود شرایط پرستاران به دنبال احصای فرمول‌های تعرفه‌های پرستاران در آیین‌نامه ابلاغی وزارتخانه هستیم.

صیقلیان افزود: در این راستا به صورت تلفنی با مسوولان امر در وزارتخانه صحبت و قرار شده است دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای بهبود شرایط پرستاران پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارسال کند تا در صورت صلاحدید موارد پیشنهادی در آیین نامه یاد شده اصلاح شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای احصا و افزایش متناسب حقوق پرسنل اورژانس پیشنهادات خود را به وزارتخانه ارسال کرده است.

وی گفت:تغییر تعرفه پرستاران سال گذشته پس از سال‌ها پیگیری و با حمایت وزیر بهداشت به شکل عملیاتی به اجرا در آمد و تا کنون ۲ نوبت پرداختی در این زمینه صورت گرفته است و در اواخر سال گذشته، ۱۲۰ هزار رکورد و فعالیت به ثبت رسید تا شرایط برای پرداخت تعرفه ها فراهم شود.

ارائه شکایات به شکل مکتوب به وازرتخانه

صیقلیان افزود: مرحله نخست پرداخت تعرفه‌ها، به شکل علی الحساب بود و در مرحله دوم تلاش شد که تمامی موارد بر اساس عملکرد پرستاران لحاظ شود هر چند در محاسبه عملکرد پرستاران، ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد که پرستاران می‌توانند موارد را به شکل مکتوب به مدیریت پرستاری و یا کمیته های مربوطه ارائه دهند تا با ارسال به وزارت بهداشت رفع اشکال شود.

وی ادامه داد: پرداخت مرحله دوم تعرفه‌ها باید تا اواخر سال گذشته انجام می شد و به همین دلیل با تاکید رییس دانشگاه مبلغی تامین شده است تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.

مسوول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی پرستاران و پرسنل اورژانس ۱۱۵ که به هر نحوی در خصوص پرداخت تعرفه‌ها، ابهام و یا پرسشی دارند می‌توانند موارد را به شکل مکتوب به کمیته‌های مربوطه در واحد خدمتی خود تحویل دهند تا به شکل مناسبی به آن رسیدگی شود.

صیقلیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی هفته اخیر چندین نشست در راستای رسیدگی به درخواست های پرستاران در بیمارستان های قائم (عج) و امام رضا(ع) با حضور مسولان مربوطه برگزار کرده است و این نشستها نیز برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا