مبارزه با قاچاق کالا و ارز

یک سوم لوازم خانگی موجود در بازار قاچاق است

«محمدرضا شهیدی» با بیان اینکه عمده لوازم خانگی قاچاق از مرزهای غربی و جنوبی وارد می‌شود، افزود: بخشی از این کالاها، در اصل کالاهای تقلبی است که افراد سودجو لوگوی برندهای معروف را به آنها الصاق می‌کنند.

وی اضافه‌کرد: همچنین برخی دیگر از آنها لوازم خانگی تولید کشور مصر است که از سوی برندهای بزرگ جهان به منظور مصرف در بازار آفریقا طراحی و تولید شده و با گذر از کشورهای اردن و عراق به بازار کشورمان راه می‌یابد.

شهیدی اظهار داشت: عمده لوازم‌خانگی یاد شده، اجناس درجه ۲ برندهای مطرح کره جنوبی است.

رشد ۲۰ درصدی تولید تلویزیون در کشور تا پایان دی‌ماه

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه تولید انواع تلویزیون در کشور با رشد ۲۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه شد.

این مقام صنفی بیان‌داشت: با وجود افزایش تولید کارخانجات، اما پایین بودن قدرت خرید مردم سبب شده تا شاهد رکود در بازار باشیم.

وی گفت: این رکود در شرایطی است که به‌هرحال زمزمه افزایش احتمالی قیمت‌ها برخی افراد را به سمت بازار می‌کشاند، ضمن اینکه به هر حال تلویزیون یک کالای ضروری است و مردم به آن نیاز دارند.

این مقام صنفی یادآور شد: آخرین بار تیرماه امسال و زمانی که دلار به نرخ ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شد، افزایش ۱۵ درصدی قیمت تلویزیون اجازه داده شد.

وی ادامه‌داد: امروز و با گذشت چند ماه از آن زمان، با توجه به افزایش شدید قیمت ارز، تورم کلی حاکم بر اقتصاد و به‌ویژه بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل، شرکت‌ها درخواست خود برای افزایش قیمت‌ها را به وزارت صمت ارائه داده‌اند که در دست بررسی است.

شهیدی خاطرنشان‌کرد: درخواست افزایش قیمت بسته به نوع تلویزیون تولیدی شرکت‌ها، بین ۱۰ تا ۲۵ درصد بوده است که باید ببینیم آیا با آن موافقت می‌شود یا خیر؟

 


لینک کوتاه:   https://fesadsetiz.ir/ffpn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا