دسته‌بندی نشده

۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ ماشاالله تابع جماعت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار کرد: شرکت آب و نیرو تاکنون حدود ۹۰۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور یعنی معادل ۷۳ درصد ایجاد کرده است و حدود ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی در دست اجرا و حدود ۱۲۰۰ مگاوات در حال مطالعه دارد.

وی به برنامه‌ریزی برای توسعه نیروگاه‌های کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه نیروگاه‌های کوچک و متوسط با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ امکان ساخت ۲۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی کوچک در بیش از ۵۰ ساختگاه و ۴۳۰ مگاوات نیروگاه‌های متوسط وجود دارد که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوان این نیروگاه‌ها را ایجاد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در ادامه از آخرین وضعیت اورهال نیروگاه‌های برق‌آبی به منظور بهره‌برداری در تابستان سال آینده سخن به میان آورد و اظهار کرد: تمامی مراحل بازرسی نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب نیرو انجام شده و یا در حال انجام است و به طور دقیق‌تر، بازرسی سالیانه نیروگاه سردشت پایان یافته و همه واحدها در مدار و آماده به کار است.

ویتصریح کرد: در مورد نیروگاه گتوند واحد ۲ و ۴ بازرسی سالانه تمام شده و واحدها آماده کار هستند و دو واحد دیگر تا پایان سال آماده می‌شود. در نیروگاه کارون ۴ واحدهای ۱ و ۲ و ۳ بازرسی سالانه انجام و واحدها آماده کارند و واحد ۴ تا پایان سال آماده می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، تابع جماعت خاطرنشان کرد: در مورد داریان، بازرسی سالیانه پایان یافته و همه واحدها در مدار و آماده به کار هستند و در مورد سیمره هم سه واحد بازرسی سالانه اتمام یافته و آماده به کار است بر این اساس نیروگاه‌های برق‌آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار گیرند.

 

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/xogv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا