اخبار

۵۰ درصد درآمد ارزی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ مهدی غضنفری مدیرعامل صندوق توسعه ملی، امروز در دهمین همایش اقتصاد مقاومتی در بانک مرکزی بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته عملکرد این صندوق  به این شکل بوده است که ۱۶۰ میلیارد دلار ورودی و ۱۳۲ میلیارد دلار خروجی صندوق و مجموع تراکنشهای صندوق توسعه ۳۰۰ میلیارد دلار است.

وی اضافه کرد: در چاههای نفت مشترک با کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری می کنیم، ولی بنگاهداری نمی‌کنیم، بلکه بنگاه‌سازی و تولید نفت از میادین مشترک است.غضنفری با بیان این که وام‌های صندوق توسعه ملی ارزی داده شده و باید ارزی برگردد، گفت: در راستای حفظ ثروت ملی مجبور شدیم درقبال تاخیر اقساط وام‌های بنیاد مستضعفان ۳۳ درصد سهام بانک سینا را تملک کنیم.

غصنفری با بیان این که سعار سال ۱۴۰۳ صندوق توسعه ملی توسعه هوش مصنوعی است، بنابراین سال آینده از محل ۲۵۰۰ میلیارد تومان تخفیف وزارت اقتصاد در مالیات بر صندوق توسعه ملی،به همین میزان سرمایه و از طریق معاونت علمی فناوری رئیس جمهور در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می شود و اپراتور هوش مصنوعی در کشور راه اندازی می شود. البته برای این هدف ۵ همت سرمایه گذاری لازم است.مدیر عامل صندوق توسعه ملی همچنین از سرمایه گذاری ۴۰ درصدی منابع صندوق توسعه ملی در نفت و گاز و پتروشیمی خبرداد و گفت: بازدهی این بخش بالاتر از سایر بخش‌ها است.

 

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/wxjm

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا