آذربایجان غربی

اختصاص ۱۱.۶ درصد منابع مصوب در سفر رئیس جمهور برای محور میاندوآب-میانه

خیرالله خادمی با بیان این‌که محور ۱۸۱ کیلومتری میاندوآب-میانه یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان آذربایجان غربی است که عملیات اجرایی در ۱۵۱ کیلومتر از محور در مرحله روسازی است، اظهار کرد: اجرای یک لایه آسفالت این محور انجام شده و عملیات اجرایی در ۳۰ کیلومتر دیگر نیز در مرحله خاکبرداری و احداث ابنیه قرار دارد.

وی کاهش ۱.۵ ساعته سفر به ارومیه از مرکز کشور را از مزایای این محور اعلام کرد و افزود: این محور با اتصال به آزادراه زنجان-تبریز و به واسطه محور تهران-میانه-تبریز و اتصال به شمال استان و ارومیه به مرز ایران و ترکیه متصل می‌شود که در مقایسه با محور تهران- بازرگان حدود ۶۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

وی ارزش روز این پروژه را بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه در نظر گرفته شده که تا کنون ۲۹ میلیارد تومان (۱۱.۶ درصد) آن تخصیص یافته است و به منظور اتمام این محور مهم ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه طول شبکه راه و بزرگراهی استان آذربایجان غربی را ۹۲۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۴۹۹ کیلومتر راه اصلی و ۴۲۲ کیلومتر بزرگراه در این استان واقع شده است که ۲.۰۷ درصد از کل طول شبکه راه و بزرگراه کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/llqv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا