اقتصاد بین الملل

بدهی معوق انگلیس به رقم تاریخی رسید

انگیس در بدهی عمیقی غرق شده و تورم بالا بدهی معوق این کشور را به بیشترین سطح تاریخی خود رسانده است.

بر اساس آمارهای ملی،  میزان بدهی معوق این کشور به بیشترین رقم خود رسیده و به رقم 9.25 میلیارد دلار درماه گذشته رسید که این رقم 1.7 میلیارد دلار بیش از رقم ماه اگوست در ماه 2021 است و بیشترین رقم از آوریل سال 1997 محسوب می شود.

علاوه بر این آمار ملی این کشور نشان میدهد که نوسان در بدهی معوق این کشور به دلیل بی ثباتی نرخ تورم در این کشور شکل گرفته است.

تورم سالانه در انگلیس در ماه ژوئن 9.4 درصد بوده که بیشترین رقم طی 40 سال گذشته به حساب می آید اما در ماه اگوست دوباره به رقم 8.6 درصد رسید.

دولت انگلیس درماه اگوست نزدیک به دو برابر بیشتر از آنچه که در ماه اگوست پیش بینی می شد، قرض گرفته است پیش از این اداره بودجه این کشور پیش بینی 6.7 میلیارد دلار کرده بود که این رقم به 13.3 میلیارد دلار رسید.

علاوه بر آن اداره ملی هم تایید می کند که هزینه بخش خدمات عمومی بیشتر از درآمد و مالیات‌ های دریافتی بوده است.

بدهی خالص بخش عمومی به غیر از بانک های بخش عمومی 96.6 درصد تولید ناخالص داخلی را شامل می شود که 1.9 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، لیز تراس نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که بازار نگران است که بسته های اقدامات حمایتی از خانوارها و مشاغل  میزان قرض های دریافتی را افزایش دهدو بانک انگلستان را تحت فشار قرار دهد که نرخ بهره را افزایش دهد.

در ماه سپتامبر، پوند انگلیس در سایه بی ثباتی های اقتصادی در این کشور به کمترین ارزش خود در برابر دلار از سال 1985 تاکنون رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا