آمارویژه

ارزش 48 میلیاردی صنعت گردشگری ایران در یکسال گذشته / رتبه نوزدهم ایران در صنعت گردشگری

شورای جهانی سفر و گردشگری 20 کشور نخست دنیا از نظر بزرگی صنعت گردشگری خود در سال 2021 را معرفی کرده است. این شورا میزان کمک صنعت گردشگری کشورهای دنیا به تولید ناخالص داخلی آن‌ها طی سال 2021 را بررسی کرده و رتبه نوزدهم ایران در صنعت گردشگری را اعلام کرده است. این گزارش میزان کمک صنعت گردشگری ایران به تولید ناخالص داخلی طی سال 2021 را 48.1 میلیارد دلار برآورد کرده است که بیشتر از همه کشورهای دنیا منهای 18 کشور بوده است.

کدام کشور ها در صدر هستند؟

آمریکا با صنعت گردشگری 1271 میلیارد دلاری در رتبه نخست این فهرست و چین با 814 میلیارد دلار و آلمان با 251 میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. کشورهای ژاپن، ایتالیا، هند، فرانسه، مکزیک، انگلیس، اسپانیا، برزیل، کانادا، استرالیا، هلند، روسیه، ترکیه، عربستان، و کره جنوبی نیز رتبه‌های چهارم تا هجدهم را به خود اختصاص داده‌اند. ارزش صنعت گردشگری کره جنوبی که یک پله بالاتر از ایران قرار گرفته است 48.8 میلیارد دلار برآورد شده است.

سوئیس با صنعت گردشگری 44.5 میلیارد دلاری یک پله پایین‌تر از ایران و در رتبه 20 جهان قرار گرفته است. ایران بر اساس آمار سال‌های 2019 و 2020 جزو فهرست 20 کشور نخست دنیا از نظر صنعت گردشگری قرار نگرفته بود. بدین ترتیب در سال 2021 ایران از لحاظ بزرگی صنعت گردشگری در رده بندی جهانی یک پله صعود داشته است.

20 کشور نخست دنیا از نظر ارزش صنعت گردشگری

رتبه شانزدهم ایران در هزینه کرد گردشگران داخلی

شورای جهانی سفر و گردشگری در بخش دیگری از گزارش خود میزان هزینه‌کرد گردشگران داخلی در هر کشور را بررسی کرده و ایران را از این نظر در رتبه 16 جهان قرار داده است. بر اساس برآورد این نهاد بین‌المللی، گردشگران ایرانی در سال 2021 بالغ بر 33.3 میلیارد دلار در کشور خود هزینه کرده‌اند که این رقم بیشتر از همه کشورهای دنیا به‌جز 15 کشور آمریکا، چین، آلمان، هند، ژاپن، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، برزیل، کانادا، هلند، اسپانیا، استرالیا و روسیه بوده است.

میزان هزینه‌کرد گردشگران آمریکایی در کشورشان در سال 2021 بالغ بر 731 میلیارد دلار بوده است. هزینه‌کرد گردشگران چینی در کشورشان طی این سال نیز 458 میلیارد دلار و این رقم برای آلمانی‌ها 212 میلیارد دلار بوده است.

ایران در سال 2019 در رتبه 17 جهان از نظر هزینه‌کرد گردشگران داخلی قرار گرفته بود که بدین ترتیب در سال 2021 یک پله در رده‌بندی جهانی صعود داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا