اقتصاد بین الملل

اروپا به دنبال تنبیه چین به خاطر تجارت با روسیه

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش  از فایننشیال تایمز، اتحادیه اروپا به دنبال تنگ‌تر کردن حلقه تحریم علیه روسیه است و می‌خواهد در همین قالب چند شرکت چینی را به خاطر تعامل تجاری با مسکو مورد تحریم قرار دهد.

فایننشیال تایمز می‌گوید: یک نسخه از رونوشت شرکت‌هایی که قرار است در بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه قرار گیرند به دست آورده و در این فهرست نام 7 شرکت چینی قرار دارد.

این گزارش می‌افزاید: برای اینکه این تحریم‌ها علیه روسیه فعال شوند، باید به‌طور کامل از سوی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به تصویب برسند.

اعمال تحریم علیه روسیه

این شرکت‌های چینی متهم هستند که تجهیزاتی به مسکو فروخته‌ اند که امکان استفاده آنها در تولید سلاح وجود داشته است. برخی از همین شرکت‌ها قبلاً از سوی آمریکا هم تحریم شده‌اند.

کمیسیون اروپایی بر این باور است که هدف قرار دادن شرکت‌های معینی در کشورهای ثالث که در دور زدن تحریم‌های روسیه دخالت دارند، اقدامی مناسب و مطلوب است.

تا پیش از این اتحادیه اروپا، از تحریم شرکت‌های چینی خودداری می‌کرد و می‌گفت هیچ سندی دالّ بر حضور این شرکت‌ها در تامین مستقیم سلاح برای روسیه وجود ندارد. تاکنون اروپا 10 دور تحریم علیه روسیه به خاطر درگیری نظامی با اوکراین اعمال کرده است.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/sqbm

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا