اقتصاد بین الملل

افزایش حجم تجارت روسیه و چین

به نقل از اسپوتنیک، مجمع تجاری روسیه و چین  در شهر شانگهای چین و با حضور مقامات رسمی و روسای شرکت های برجسته تجاری دو کشور آغاز به کار کرد.

میخائل میشوستین، نخست وزیر روسیه هم با هدف شرکت در این مجمع و دیدار با مقامات چین به این کشور سفر کرده است.

 نخست وزیر روسیه در سخنرانی امروز خود در مجمع تجاری چین و روسیه گفت: من مطمئن هستم که در سال جاری به وظیفه تعیین شده از سوی روسای جمهور دو کشور یعنی رساندن تجارت دوجانبه به 200 میلیارد دلار عمل خواهیم کرد.

حملات تحریمی بی سابقه علیه روسیه

میشوستین گفت: روسیه در سال گذشته مورد حمله و فشار بی‌سابقه‌  تحریم‌ها قرار گرفت که هدف آن از بین بردن اقتصاد ما، سقوط پول ملی، ایجاد تورم ویرانگر و ضربه زدن به معیشت شهروندان بود.

نخست وزیر روسیه ادامه داد: هیچ یک از آنچه دشمنان روسیه در رویای آن بودند، اتفاق نیفتاد. روسیه نه تنها مقاومت کرد بلکه به توسعه تدریجی خود نیز ادامه داد.

وی افزود: شرایط جدید نه تنها فرصت‌هایی را برای گسترش حضور شرکت‌های چینی در روسیه، بلکه برای راه اندازی تاسیسات تولید در چین باز کرده است.

میشوستین گفت: زمینه‌های همکاری روسیه و چین در زمینه‌های تولید صنعتی و فرآوری عمیق مواد اولیه، اطمینان از دسترسی متقابل به فناوری‌های پیشرفته، ترویج راه حل‌های نو و همچنین همکاری در زمینه صنعت کشتی سازی و تجهیزات، تولید سامانه‌های هوایی بدون سرنشین غیرنظامی و صنعت چوب است.

میشوستین آمادگی دولت روسیه را برای حمایت همه جانبه از بخش تجاری دو کشور در اجرای پروژه ها در زمینه فناوری های پیشرفته ابراز داشت.

روسیه رتبه اول عرضه نفت به چین

نخست وزیر روسیه به عنوان نشانه‌ای از اهمیت همکاری اقتصادی روسیه و چین گفت که روسیه رتبه اول عرضه نفت به چین را دارد و صادرات گاز طبیعی و مایع و زغال سنگ از روسیه به چین نیز در حال افزایش است.

وی افزود: همچنین تمامی توافقات مربوط به صنعت انرژی هسته ای و ایجاد راکتورهای طراحی شده توسط روسیه در حال اجراست و روسیه آماده مشارکت در اجرای پروژه های بزرگ از جمله در زمینه منابع انرژی تجدیدپذیر است.

میشوستین گفت: کشاورزان روسی آماده هستند تا صادرات محصولات خود را به بازار چین به میزان قابل توجهی افزایش دهند و دامنه محصولات عرضه شده با منشاء گیاهی و حیوانی را گسترش دهند.

به گفته میشوستین، فروش محصولات کشاورزی روسیه در سال 2022 با 42 درصد افزایش به بیش از 7 میلیارد دلار رسید و در سه ماهه اول سال جاری، رشد محصولات کشاورزی از 90 درصد گذشت.

 

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/uzxs

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا