اقتصاد بین الملل

هزینه 6 میلیارد دلاری برای واردات گاز در سال

به نقل از خبرگزاری دولتی عراق (واع)، وزارت برق عراق میزان هزینه‌های سالانه واردات گاز این کشور را اعلام کرد.

«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی عراق گفت که میزان هزینه‌های واردات گاز سالانه حدود 6 میلیارد دلار است.

هزینه سالانه هشت تریلیون دینار برای واردات گاز

وی با اشاره به اینکه وزارتخانه برق عراق دارای خطوط تامین کننده گاز چه از طریق منطقه کردستان عراق و چه از طرف جمهوری اسلامی ایران است، گفت که عراق سالانه قریب به هشت تریلیون دینار برای واردات گاز هزینه می‌کند و واردات این گاز در فواصل زمانی متناسب با نیاز سیستم افزایش و کاهش می‌یابد.

موسی در عین حال تاکید کرد که عراق پس از تصویب طرح سوخت  که نیازمند احیای میادین گازی و وجود مقدار کافی سوخت برای بهره برداری از نیروگاه های این کشور است، واردات گاز را متوقف خواهد کرد.

نیاز عراق به ایران برای تامین گاز

این مقام عراقی گفت: وزارت نفت عراق بر اساس بخشنامه‌های دولت برای تکمیل طرح سوخت در حال بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری در میادین گازی است و به این ترتیب نیاز به واردات گاز برطرف می‌شود.

سخنگوی وزارت برق عراق افزود که این وزارتخانه نیازمند بودجه برای پرداخت معوقات گاز وارداتی و همچنین عوارض خرید انرژی از سرمایه گذاران طبق قراردادهای دولتی و همچنین  انجام اعمال مربوط به مراقبت و نگهداری دوره ای از واحدهای تولیدی، شبکه ها، خطوط، انتقال و توزیع انرژی است.

عراق برای تولید برق در نیروگاه‌های خود به گاز ایران نیاز دارد.

مشکل عراق در تامین برق

وزارت برق عراق پیش‌تر اعلام کرده بود که این کشور تا 10 سال آتی به گاز ایران نیاز دارد. عراق  در تأمین برق با مشکل زیادی روبروست و جریان برق در بسیاری از شهرهای عراق به‌ویژه در تابستان که دمای هوا به 50 درجه می‌رسد به‌صورت شبه‌دائمی قطع می‌شود.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/p6kd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا