اقتصاد بین الملل

افزایش صادرات نفت ونزوئلا

به نقل از رویترز، دو منبع آگاه گفتند، شرکت «ترفیگورا»، تاجر بین‌المللی کالاهای اساسی تلاش می‌کند تا حداقل یک نفتکش بزرگ برای صادرات نفت کوره ونزوئلا کرایه کند.

 این اقدام به دنبال کاهش تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا در هفته گذشته صورت گرفته است.

واشنگتن روز چهارشنبه از کاهش گسترده تحریم‌ها علیه بخش نفت و گاز ونزوئلا به منظور بهره‌برداری سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 خبر داد.

بیکار شدن کارکنان شرکت ملی نفت ونزوئلا

آمریکا 4 سال پیش، پس از اینکه نیکلاس مادارو، دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب شد، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال کرد.

شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) به سرعت تماس با مشتریانی که تمایل به فعال کردن دوباره قراردادها یا مذاکرات دارند را شروع کرده است. ترافیگورا قبل از تحریم‌ها شریک تجاری PDVSA بود.

به گفته دو منبع آگاه، این شرکت تجاری در بازار به دنبال نفتکش‌های سوئزمکس، افرامکس یا پانامکس یا ترکیبی از این نفتکش‌هاست.

یک منبع آگاه دیگر گفت، شرکت ملی نفت ونزوئلا قراردادی منعقد کرده که ترافیگورا در آن مشارکت دارد.

بخش بازرگانی شرکت ملی نفت ونزوئلا، با خروج تاجران نفت، بسیاری از کارکنان ماهر خود را به دلیل حقوق کم از دست داده است. منابع آگاه دیگری گفتند، این بدان معناست که مذاکرات جدید ممکن است زمان‌بر باشد یا در عرض  6 ماه مجوز آمریکا، قراردادهای جدید کمی بسته شود.

سرمایه گذاری برخی شرکت های نفتی در ونزوئلا

این شرکت دولتی برای تقویت صادرات به کشتی‌های عملیاتی نیاز فوری دارد و به دنبال از سرگیری روابط تجاری با شرکت‌های تجاری که قبلا به دلیل تحریم‌ها از فعالیت با این شرکت ممانعت می‌کردند.

بر اساس آمار شرکت ملی نفت ونزوئلا و رهیابی نفتکش‌ها، ونزوئلا در سال جاری میلادی به طور متوسط حدود 695 هزار بشکه نفت در روز صادر کرده است که حدود 430 هزار بشکه در روز آن به چین صادر شده است.

رئیس شرکت SLB گفت، این شرکت بزرگ خدمات نفتی در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت سریع به ونزوئلا است.

SLB یا همان شرکت شلمبرگر سابق، یکی از معدود شرکت‌های خدمات نفتی با دکل‌های حفاری و تجهیزات تخصصی در ونزوئلا است که می‌تواند هر گونه قرارداد جدید با شرکت ملی نفت این کشور یا سرمایه‌گذاری مشترک آن را تسریع بخشد.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/nizh

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا