اقتصاد بین الملل

افزایش عرضه نفت خام عربستان به پالایشگاه‌های آسیا با وجود برنامه کاهش تولید

رویترز اعلام کرد: شرکت نفتی آرامکوی عربستان قرار است در ماه می میلادی عرضه نفت خود را به خریداران آسیایی افزایش دهد. این در حالی است که پیش از این، متعهد شده بود بر اساس طرح کاهش عرضه نفت، تولید خود را 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

 برنامه نفتی آرامکوی عربستان توسط سرمایه‌گذاران به طور کامل بررسی می‌شود؛ چراکه عرضه نفت عربستان را به عنوان شاخصی می‌دانند که طرح کاهش عرضه نفت، عرضه را در آسیا سخت‌تر می‌کند یا نه.

کاهش تقاضای نفت آسیا در نیمه دوم سال جاری میلادی

این اقدام عربستان در حالی انجام می‌شود که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم‌پیمانانش موسوم به اوپک پلاس هفته گذشته به یکباره اعلام کردند که عرضه نفت خود را از ماه می میلادی تا پایان سال جاری 1.16 میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد. پس از این اعلام اوپک پلاس بود که نفت برنت و نفت وست تگزاس آمریکا در هفته گذشته 6 درصد افزایش یافت و به بیشترین میزان از ماه نوامبر تاکنون رسید.

افزایش قیمت نفت به بیش از 100 دلار در هر بشکه

بر اساس این گزارش پیش بینی می‌شود که میزان تقاضای نفت آسیا در نیمه دوم سال جاری میلادی در چندین پالایشگاه آسیایی با کاهش جدی مواجه شود. این کاهش بیشتر در پالایشگاه‌های سینوپک، پالایشگاه کره جنوبی، اس اویل کورت، شرکت نفتی ژاپن و آیدمیت سوکوزان، خواهد بود که حدود 1.15 میلیون بشکه از ظرفیت‌های آنها در ماه می کمتر می‌شود.

هنوز برخی از سرمایه‌گذاران در مورد بهبود تقاضای نفت چین و انتظار برای افزایش تقاضا در بازار نفت جهانی در نیمه دوم سال امیدوارند و انتظار دارند که قیمت نفت به بیش از 100 دلار در هر بشکه برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا