اقتصاد بین الملل

افزایش قیمت بنزین نگرانی جدید دولت آمریکا

به نقل از فایننشیال تایمز، افزایش قیمت بنزین در آستانه موج گرفتن رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا باعث شده تا دولت این کشور با چالش جدیدی مواجه شود. درواقع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در تلاش است تا با پایین آوردن تورم و تقویت اقتصاد این کشور، شرایط خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در رقابت‌های انتخاباتی بهبود ببخشد.

قیمت بنزین در این کشور به خاطر اقدام عربستان و روسیه در کاهش عرضه نفت به بازار جهانی به بالاترین میزان در 9 ماهه اخیر رسیده است.

این اقدام باعث شده تا برخی پیش‌بینی‌ها از رسیدن قیمت نفت طی سال جاری به 100 دلار در هر بشکه حکایت داشته باشد و همین مسئله به یک نگرانی جدید برای کاخ سفید بدل شود.

دقت به روی نظارت بر قیمت بنزین

باب مکنالی، دبیر موسسه راپیدان انرژی و مشاور جرج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا، می‌گوید که کاخ سفید در یک وحشت تمام عیار قرار دارد. هر وقت که قیمت بنزین بالا می‌رود، هر رئیس جمهوری دچار بحران می‌شود؛ چراکه این مسئله روی محبوبیت رئیس جمهور و توان مصرف‌کنندگان اثر می‌گذارد.

یک مقام کاخ سفید اعلام کرده که دولت این کشور به دقت در حال نظارت بر قیمت بنزین است.

کاهش عرضه نفت به بازار جهانی

هفته گذشته دولت عربستان با اعلام اینکه قصد دارد روند کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه دهد، باعث عصبانیت مقامات آمریکایی شد. در حالی سعودی‌ها دست به این اقدام زدند که آژانس بین‌المللی انرژی هم اعلام کرده طی ماه‌های آینده شاهد محدودتر شدن عرضه نفت به بازار جهانی خواهیم بود.

 

 

 

لینک کوتاه:              https://fesadsetiz.ir/d7qa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا