اقتصاد بین الملل

امضای قراردادهای اقتصادی در اجلاس شرق روسیه

به نقل از روسیا الیوم، هشتمین مجمع اقتصادی شرق که در روزهای اخیر در شهر ولادی وستوک روسیه برگزار شد، به قراردادهایی به ارزش ۳۸۱۸ تریلیون روبل (نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار) منجر شد.

همزمان با ظهور و گسترش تجمع‌های اقتصادهای بزرگ در قاره آسیا همایش اقتصادی شرق از روز دهم تا سیزدهم سپتامبر(۱۹ تا ۲۲ شهریور) در شهر ولادی وستوک در شرق روسیه برای جذب سرمایه گذاری خارجی در خاور دور این کشور برگزار شد.

یوری تروتنف، معاون نخست وزیر روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی که امروز جمعه برگزار شد، اعلام کرد بیش از هفت هزار نفر و نمایندگان ۶۲ کشور جهان در این مجمع شرکت کردند و ۳۷۳ قرارداد به ارزش ۳.۸۱۸ تریلیون روبل امضا شد.

در مسیر همکاری، صلح و شکوفایی

وی افزود: در این مجمع علاوه بر کشورهای دوست، نمایندگانی از کشورهای غیردوست مانند آمریکا، ژاپن، آلمان و فرانسه نیز حضور داشتند.

مجمع اقتصاد شرق از ۱۰ تا ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ در ولادی وستوک، در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور (FEFU) برگزار شد.

مجمع اقتصادی شرق با شعار «در مسیر همکاری، صلح و شکوفایی» با حضور هیات‌های ده‌ها کشور از جمله اقتصاد‌های بزرگی همچون چین، هند و برزیل برگزار شد.

برداشته شدن سلطه دلار در جهان

ولادیمیر پوتین طی نطقی در این مجمع تاکید کرد: اقتصاد جهانی همچنان در حال تغییر است و کشور‌های جهان باید سلطه دلار و ابزار‌هایی همچون سوئیفت را از میان بردارند تا یکجانبه‌گرایی و زورگویی برخی قدرت‌ها بی‌اثر شود.
این رویداد بستری برای جذب سرمایه‌گذاری در منطقه خاور دور روسیه و بستری برای شرکت‌کنندگان برای بحث در مورد چالش‌های پیش روی اقتصاد روسیه و در کل جهان است.

 

 

 

لینک کوتاه:                    https://fesadsetiz.ir/wan8

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا