اقتصاد بین الملل

هشدار آژانس بین المللی انرژی به یک بحران

 مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، جهان به شدت به سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های پاک نیازمند سرمایه‌گذاری به ویژه در کشورهای درحال توسعه و با اقتصاد نوظهور است.

فاتح بیرول افزود: همچنین بحرانی‌ترین چالش برای تامین نیاز انرژی مورد نیاز کشورها که هر روز هم در حال افزایش است، وجود دارد و البته افزایش تولید انرژی پاک جزو برنامه تغییرات آب و هوایی جهانی نیز است.

بیرول گفته است که امروز تحولات انرژی جهانی به سرعت در حال تغییر است و همه کشورها با یک خطر بزرگ کاهش سرمایه گذاری در این بخش مواجه هستند، و برای اطمینان از استفاده از اقتصاد انرژی سرمایه گذاری در این بخش از ضروریات است.

سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه و نوظهور

آژانس بین المللی انرژی هم تاکید کرده است که این سرمایه گذاری باید فراتر از ظرفیت حمایت های عمومی انجام شود و باید به سرعت از ظرفیت های بخش خصوصی هم استفاده شود این مسئله در کشورهای در حال توسعه و با اقتصادهای نوظهور اهمیت بیشتری دارد.

آژانس تاکید می‌کند تقریبا همه سرمایه‌گذاری‌های انرژی پاک در دهه اخیر در کشورهای توسعه یافته و  چین انجام شده است. اما سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه و نوظهور تقریبا از سال 2015 ثابت بوده که ناترازی شدیدی را ایجاد کرده که باید اصلاح شود.

سنگال و کنیا دو کشوری هستند که اخیرا به عضویت آژانس بین المللی انرژی در آمدند.

انرژی پاک به آن دسته از انرژی های تجدیدپذیر گفته می شود که از منابع طبیعی به دست می آید. یک منبع انرژی تجدید پذیر از طریق یک منبع طبیعی یا فرآیندهایی حاصل می ‌شود که مجدداً در حال تجدید و تولید هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا