تفاهم نامهتوافق نامه های بین المللی

امضای قراردادهای اقتصادی چین و الجزائر

به نقل از الشروق، «عبدالمجید تبون»، رئیس جمهور الجزائر که به پکن سفر کرده است به همراه «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین در مراسم امضای ۱۹ توافقنامه و یادداشت تفاهم بین دو کشور شرکت کردند.

 امضای این تفاهم‌نامه‌ها مربوط به همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل‌ونقل ریلی، ایجاد مرکز انتقال فناوری، همکاری در حوزه کشاورزی و تعریف چارچوب‌های جدید برای همکاری در حوزه ارتباطات است.

این نشست همچنین به امضای یادداشت تفاهم بین امور شهرسازی دو کشور و تفاهم نامه‌هایی در زمینه ورزش و افزایش همکاری‌های تجاری، ایجاد تیمی از متخصصان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور و تفاهم نامه همکاری‌های فنی در زمینه قرنطینه حیوانات و گیاهان منجر شد.

غیرقابل اعتماد بودن اقتصاد اروپا

همچنین برنامه اجرایی همکاری و تبادل در حوزه تحقیقات علمی، تفاهم نامه همکاری در حوزه قضایی و تفاهم نامه در زمینه توسعه اجتماعی و همکاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی هیدروژنی بین الجزائر و چین به امضا رسید.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، در گامی جدید در جهت تقویت جهت گیری به سمت شرق، به دعوت شی جین پینگ، همتای چینی خود، سفر دو روزه خود به پکن، پایتخت چین را آغاز کرد.

دو نماینده پارلمان الجزایر توضیح دادند که سفر  تبون در چارچوب تقویت مشارکت با کشورهای شرقی و دور شدن از اردوگاه اروپایی انجام می‌شود که به نظر آنها غیرقابل اعتماد بودن اقتصاد آن تایید شده است.

عضویت الجزیره در گروه بریکس

طبق آمار رسمی، چین با ۱۷ درصد (معادل ۹ میلیارد دلار) اولین تامین کننده مالی تجاری الجزائر از سال ۲۰۱۹ است.

رئیس‌جمهور الجزائر یک ماه پیش نیز در سفر  رسمی به روسیه با ولادیمیر پوتین دیدار کرده بود. به گفته روزنامه‌های الجزائری، از جمله اهداف سفر رئیس‌جمهور کشورشان به پکن سرعت  بخشیدن به تلاش‌های الجزیره برای عضویت در گروه «بریکس» است.

 

 

لینک کوتاه:              https://fesadsetiz.ir/i1h6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا