توافق نامه های بین المللیویژه

امضا توافق نامه ایجاد مسیر سبز گمرکی توسط ایران و روسیه

مهدی صفری همکاری‌های حوزه حمل و نقل، ترانزیت، کشتیرانی، انرژی و محیط زیست را از محور‌ها و زمینه‌های اصلی فعالیت مجمع اقتصادی حاشیه دریای خزر برشمرد و گفت: اجرای توافقات فیمابین کشور‌های حاشیه دریای خزر، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کشور‌های عضو باید نسبت به اجرا و عملیاتی کردن توافقات اهتمام جدی داشته باشند. همچنین توافق نامه ایجاد مسیر سبز گمرکی بین ایران و روسیه امضا می شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که همراه معاون اول رئیس جمهور برای حضور در دومین مجمع اقتصادی خزر به روسیه سفر کرده است، به ملاقات‌ها و دیدار‌های حاشیه این مجمع اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور کشورمان با سران کشور‌های حاشیه دریای خزر دیدار و مذاکراتی داشته و توافقاتی نیز فیمابین آن‌ها حاصل شده است، که دومین مجمع اقتصادی خزر و دیدار‌های حاشیه‌ای نخست وزیران و وزرای این کشور‌ها فرصت مناسبی برای نهایی کردن و اجرایی شدن توافقات سران است.

صفری با اشاره به نیاز برخی کشور‌های حاشیه دریای خزر به خدمات فنی و مهندسی و کالا‌هایی نظیر مصالح ساختمانی و قطعات خودرو افزود: برای بدست آوردن بازار‌های صادراتی باید در تامین نیاز‌های کشور‌های همسایه و صادرات محصولات مورد نیاز آن‌ها کوشا باشیم، چرا که اگر در این رقابت کوتاهی کنیم، کشور‌های دیگر به سرعت از این فرصت استفاده خواهند کرد.

مهدی صفری - ایجاد مسیر سبز گمرکی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به توافقات ایران و روسیه در خصوص همکاری ترانزیتی و سرمایه گذاری برای مسیر راه آهن رشت-آستارا، گفت: خوشبختانه در حوزه گمرک با کشور روسیه مسیر سبز گمرکی ایجاد شده و توافق مربوطه میان دو کشور به امضا رسیده است.

صفری با بیان اینکه نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌های بزرگ روسیه در حوزه نفت و گاز از اهمیت فراوانی در توسعه مناسبات و ارتقاء سطح همکاری‌های فیمابین برخوردار است، تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای نیز با استانداران روسیه خواهد داشت که این جلسه نیز بسیار با اهمیت است و مذاکرات این نشست می‌تواند بسترساز گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان تهران و مسکو باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا