اقتصاد بین الملل

انجام مراودات بانکی مستقیم با بانک‌های ایرانی

هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با محمد حزار رئیس میر بیزنس‌بانک مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

تیزهوش تابان در این دیدار از رئیس میر بیزنس‌بانک مسکو، برای پیگیری‌های به عمل‌آمده در خصوص رفع مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی و روسی جهت تسهیل برای انتقال ارز، تشکر و قدردانی کرد.

آمادگی لازم برای خرید نامحدود روبل

رئیس میربیزنس بانک مسکو در این دیدار با اشاره به پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مسئولین ذیربط در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت بین‌الملل بانک ملی ایران و در راستای حمایت از صادرات کشورمان به روسیه و کشورهای عضو اوراسیا اظهار کرد: خرید ارز حاصل از صادرات در میربیزنس بانک (با اولویت روبل) با نرخ مناسب و در چارچوب سیاست‌های بازار مبادله ارزی آغاز شده و آمادگی لازم برای خرید نامحدود روبل با نرخ ویژه وجود دارد.

انتقال ریال به حساب صادرکنندگان بانک‌های ایران

حزار انتقال ریال به حساب صادرکنندگان نزد هر یک از بانک‌های ایران در اسرع وقت را قابل انجام دانست و گفت: رفع تعهد صادراتی بنا به درخواست صادرکننده توسط میربیزنس بانک در سیستم سنا که ثبت می‌شود.

به گفته رئیس میربیزنس بانک مسکو، انتظار می‌رود تجار هموطن ضمن اطلاع‌رسانی به صادرکنندگان محترم و طرف‌های تجاری در کشورهای مقصد با استفاده از این امکان، ریسک عملیاتی و هزینه‌های انتقال وجوه حاصل از صادرات خود را به این طریق مدیریت کنند.

اقدام به ایفای تعهدات صادراتی

تیزهوش تابان نیز در حاشیه این دیدار درجمع خبرنگاران با اشاره به خدمات شرکت سهامی میربیزنس‌ بانک اظهار کرد: این بانک هم اکنون تنها بانک روسی است که از امکان انجام مراودات بانکی مستقیم با بانک‌های ایرانی بهره‌مند است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، این بانک با استفاده از خدمات بانک ملی ایران و با مساعدت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به خرید ارز حاصل از صادرات جمهوری اسلامی ایران به روسیه و یا کشورهای منطقه و نیز ایفای تعهدات صادراتی از طریق سیستم ” سنا ” بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کند.

معتبر بودن میربیزنس‌ بانک

میربیزنس‌ بانک در ژانویه ۲۰۰۲ در روسیه به ثبت رسیده و فعالیت خود را با دریافت مجوز از بانک مرکزی فدراسیون روسیه در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۰۲ رسما آغاز کرد.

میربیزنس‌بانک همچنین دارای یک شعبه در آستراخان، یک شعبه در بلوار پاکروفسکی مسکو و یک دفتر عملیاتی در قازان است که خدمات بانکی ازجمله افتتاح حساب بانکی برای شرکت‌های مقیم روسیه و شرکت‌های غیرمقیم از جمله شرکت‌هایی که در زمینه نفت، پتروشیمی و حمل و نقل فعال هستن را ارائه می‌دهد.

 

 

لینک کوتاه:      https://fesadsetiz.ir/o8bt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا