اقتصاد بین الملل

بازار نفت تحت تاثیر آمارهای ضعیف چین

به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از اینکه دیروز بیش از 3 درصد کاهش یافت، اندکی افزایش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد عرضه با تشدید درگیری‌ها در غرب آسیا، اثر آمارهای نه چندان خوب چین را کم کرد.

هر بشکه نفت برنت با 65 سنت افزایش 88.10 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 54 سنت افزایش 82.85 دلار معامله شد.

قیمت نفت بیش از 3 درصد کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی در غزه، در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در محتاط شدند.

نگرانی‌های شدید در مورد عرضه نفت

لئون لی، تحلیلگر بازارهای نفتی در شانگهای گفت: «هرچند (رژیم صهیونیستی) حمله زمینی را انجام داد اما خیلی سریع عقب‌نشینی کرد و ایران در حال حاضر تنها به بازدارندگی کلامی بسنده کرده است.»

«اگر این درگیری به تهاجم گسترده منجر شود و سایر کشورها هم مداخله کنند، نگرانی‌های شدید در مورد عرضه دوباره باز می‌گرد.»

قیمت‌ها به دلایل فنی در ساعات اولیه امروز افزایش یافت اما روند افزایشی کنونی قیمت‌ها در مورد این است که آسا رژیم صهیونیستی حمله زمینی را گسترش خواهد داد.

آمارهای ضعیف‌تر از انتظار

تحلیلگران ING در یادداشتی اعلام کردند، اختلال در عرضه نفت ایران بدیهی‌ترین خطر برای بازار نفت است. چنین اختلالی می‌تواند بین 500 هزار تا یک میلیون بشکه در روز باشد.

آمارهای ضعیف‌تر از انتظار مربوط به فعالیت‌های تولیدی و غیرتولیدی چین، سبب شد تا نگرانی در مورد کند شدن تقاضا برای سوخت از سوی دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان دوباره شعله‌ور شود.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه:                        https://fesadsetiz.ir/w2fw

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا