دسته‌بندی نشده

بررسی نحوه تأمین مالی در برنامه هفتم توسعه

 داود منظور اعلام کرد: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه وارد بررسی مواد لایحه دولت در برنامه هفتم توسعه شد و اولین فصل این موضوع، بررسی رشد اقتصادی است.

وی گفت: ما در یک دوره ده ساله کم‌رشدی اقتصاد را پشت سر گذاشتیم، اکنون در فصل برنامه هفتم یکی از مهمترین محورهای برنامه، موضوع نحوه تجهیز منابع برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت ساله در پنج سال آینده است که مورد بررسی نمایندگان در تلفیق قرار گرفت.

وی همچنین گفت: در کنار ظرفیت لایحه برنامه، از قوانین پایه هم استفاده می‌کنیم که در طول برنامه هفتم اندیشیده شده و کمک به تأمین مالی برای تحقق رشد انجام می‌شود.

اصلاح محیط کسب و کار کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: مسئله دیگر که در تلفیق بررسی شد، بهبود و اصلاح محیط کسب و کار کشور است که موارد نسبتا مهمی برای روان کردن محیط کسب و کار در لایحه برنامه هفتم از سوی دولت پیشنهاد شد که امروز در کمیسیون تلفیق توسط نمایندگان رسیدگی و با اصلاحاتی به تصویب رسید.

وجود ناترازی‌های گوناگون در حوزه انرژی

لایحه برنامه هفتم توسعه برای سالهای 1402 تا 1406 تدوین شده و قرار است لایحه بودجه 1403 بر اساس قانون برنامه هفتم تدوین شود، بر اساس سیاستهای کلی برنامه هفتم قرار است،‌ ناترازی‌های گوناگون در حوزه انرژی، بودجه دولت،‌ صندوق‌های بازنشستگی و شبکه بانکی در مدت اجرای برنامه هفتم برطرف شود، نرخ رشد اقتصادی به سالانه 8 درصد برسد و محیط کسب و کار شفاف و عادلانه شود.

 

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/hjro

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا