فارسمبارزه با فساد

برچیدن بساط شبکه‌های مافیای اقتصادی

اسماعیل قزل سفلی  در آیین افتتاح طرح های هفته دولت شهرستان فسا افزود: امروز در کشور و در سایه غفلت هایی که در گذشته صورت گرفته شاهد هستیم که شبکه‌های اقتصادی و سلاطین مختلف در کشور شکل گرفته و فعال شده اند.

وی ادامه داد: در کشور برخی هستند که به قدری شرکت ایجاد کرده اند و ساز و کارها را به شکلی در همه دولت های مختلف مدیریت کرده اند که دولت راهی ندارد جز اینکه با آنها کار کند ندارد و آنها با استفاده از همین شبکه اختاپوسی بر مردم فشار وارد می کنند.

او اظهار کرد: اما دولت مردمی سیزدهم برای در هم شکستن این شبکه های اقتصادی عزم خود را جزم کرده و اتفاقات خوبی نیز در حال رقم خوردن است.

محدود شدن تصمیمات برجام با تنش زدایی آمریکا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: دولت در شرایط سخت کرونایی مسئولیت خود را در کشور آغاز کرد، در شرایطی که واکسن کرونا در کشور محدود بود و واردات واکسن را به پذیرش و احیای برجام و FATF گره زده بودند.

قزل سفلی افزود: در سیاست خارجی دولت قبل شاهد این بودیم که همه چیز به برجام و تنش زدایی با آمریکا و چند کشور غربی محدود شده بود و این مساله ما را دچار یک خطای راهبردی کرد چرا که وقتی به نظم نوین جهانی نگاه می کنیم و کشورها تلاش می‌کنند برای بر هم زدن تک قطبی، ما در این برهه دچار عقب ماندگی تاریخی شدیم که کشور را یک دهه عقب نگاه داشت چرا که آمریکایی ها و غربی ها به حسن نیت ما پاسخی غیر سازنده دادند و به هیچ یک از وعده های خودشان عمل نکردند.

سیاست های جدید دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی

وی اظهار کرد: در حالی که بسیاری از کشورها عضو شانگهای، بریکس و پیمان های متعدد دیگر شده بودند ما در دهه گذشته به دلیل سیاست تمرکز بر بحث مذاکره و برجام و آمریکا از این رقابت و حضور در پیمان های مختلف جا ماندیم.

او گفت: دولت سیزدهم در سیاست خارجی کشور یک تغییر ریل ایجاد کرد و به سمت ایجاد توازن در این حوزه رفت که آثار آنرا در آینده نزدیک خواهیم دید.

سبقت گرفتن کشورها برای استفاده از ظرفیت های ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: امروز کشورهای منطقه به دنبال این هستند که برای استفاده از ظرفیت های ایران اسلامی از هم سبقت بگیرند و در مقابل ما نیز در چارچوب منافع ملی خودمان به دیگر کشورها نیاز داریم.

قزل سفلی افزود: در حوزه اقتصادی و انضباط پولی امروز تحولاتی در حال رخ دادن است، سامانه‌های نظارتی که طراحی شده از جمله در بحث ساماندهی مصرف آرد و نان که در استان فارس منجر به صرفه جویی ۱۷ هزار میلیارد ریالی شد.

راه روستایی له قربانی، آبرسانی به شهر فسا، زمین چمن مصنوعی آموزشگاه شهیدان بزرکار و آفرینش، ورزشگاه جنوب شهرداری فسا، محور چهار بانده فسا – جهرم، و فسا خیرآباد از جمله طرح های عمرانی هفته دولت شهرستان فسا بود که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به بهره برداری رسید.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                        https://fesadsetiz.ir/ym1y

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا