اخبار

بودجه ۲۳۰ میلیون دلاری عراق برای اتصال به راه‌آهن ایران

مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه با اشاره به این‌که دولت سیزدهم روی پروژ‌های اساسی و استراتژیک مثل رشت- آستارا، شلمچه – بصره، اتصال چابهار و تکمیل کریدور شمال و جنوب تأکیدات بسیاری دارد، اظهار کرد:‌با پیگیری و تماس‌های رئیس جمهور، معاون اول و وزرای خارجه و اهتمام وزیر راه و شهرسازی راه آهن شلمچه-بصره وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد.

وی ادامه داد: در سفر وزیر حمل ونقل عراق به ایران و برگزاری نشست با وزیر راه و شهرسازی، زمان بندی اجرایی راه آهن شلمچه-بصره ارائه شد.

مصمم بودن ایران و عراق در اتصال راه های دو کشور

وی با اعلام این‌که عملیات اجرایی راه آهن شلمچه-بصره بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، گفت: عراق برای راه آهن شلمچه-بصره حدود ۲۳۰ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته که برای نخستین بار این اتفاق افتاده است.

معاون اقتصاد وزیر امور خارجه یادآور شد:‌بزرگراه خسروی-بغداد از موارد دیگر مورد مذاکره با طرف عراقی بود که بخشی از آن ۴ بانده و آسفالت شده است. بقیه قسمت‌های آن در دست اجراست که با توجه به فاصله ۱۱۰ کیلومتری خسروی تا بغداد، استفاده از این مسیر حایز اهمیت است.

سفری بیان کرد: عراقی‌ها برای تکمیل بزرگراه خسروی-بغداد بودجه مصوب کرده‌اند و ۲ کشور در اتصال‌های جاده‌ای و ریلی بسیار مصمم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا