اخبار

تأثیر حراج سکه بر قیمت‌های بازار

کارشناس صنعت طلا تأکید کرد: در مورد حراج سکه با توجه به اقدام بانک مرکزی، تأثیر این حراج هنوز روی حباب سکه چندان مشخص نیست؛ اما در مورد قیمت طلا با توجه به راه‌اندازی اتاق ارز و طلای بانک مرکزی که در آن اتاق، روز‌های خاصی از هفته حجم بالایی از طلا به فروش می‌رسد، نرخ طلا بدون حباب شده است.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ محمد کشتی‌آرای کارشناس صنعت طلا درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال و نزدیکی به عید نوروز از ابتدای اسفند دچار نوساناتی در بازار سکه و طلا بوده ایم.

وی ادامه داد: این نوسانات طی چند روز گذشته در بازار طلا و سکه با توجه به نزدیکی به پایان سال اوج گرفت؛ البته شایان ذکر است که افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش قیمت طلا و سکه در این زمان از گذشته مرسوم بوده است و مورد جدیدی نیست.

تغییر ناگهانی قیمت ارز و طلای جهانی

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: مهمترین مسئله‌ای که روز‌های پایانی سال اتفاق می‌افتد تغییر قیمت ارز است؛ البته باید توجه کنیم که امسال علاوه بر مسئله تغییر ناگهانی قیمت ارز با تغییر قیمت جهانی طلا نیز روبه‌رو بوده ایم.

حراج سکه

کشتی آرای گفت: سال‌های گذشته قیمت جهانی طلا معمولا با توجه به قرارگرفتن زمان حال شمسی با ماه سوم میلادی تغییرات چندانی نداشت، اما امسال با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی جهان و تنش‌های منطقه‌ای این فاکتور مهم در تعیین قیمت طلای داخل نیز دستخوش تغییرات روبه افزایش شد.

قیمت طلا در مقابل افزایش تقاضای ارز 

وی ادامه داد: در بازار داخلی نیز همان‌طور که اشاره شد با توجه به افزایش تقاضا برای ارز و در پیش بودن تسویه حساب‌های موسسات و شرکت‌ها تغییراتی در بازار ارز ایجاد خواهد شد. این تغییرات بازار دلار و دیگر ارز‌های رایج بدون درنگ روی بازار طلا و جواهر نیز اثر خواهد گذاشت.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: امسال نیز با توجه به ورود دلار به کانال ۶۰ هزار تومان، بازار طلا و سکه نیز رو به افزایش نهاد و برای مدتی قیمت سکه تمام بهار آزادی به مرز ۳۵ میلیون تومان نیز رسید. شایان ذکر است که با توجه به تصمیم بانک مرکزی برای عرضه سکه، حباب سکه کاهش یافت.

تأثیر حراج سکه هنوز روی حباب سکه چندان مشخص نیست

وی ادامه داد: در مورد حراج سکه با توجه به گذشت یک روز از این اقدام بانک مرکزی، تاثیر این حراج هنوز بر روی حباب سکه چندان مشخص نیست؛ اما در مورد طلا، با توجه به راه اندازی اتاق ارز و طلای بانک مرکزی که در آن اتاق در روز‌های خاصی از هفته حجم بالایی از طلا به فروش می‌رسد، طلا بدون حباب شده است.

حراج سکه

کشتی آرای بیان کرد: بدون حباب شدن طلا به این معناست که قیمت طلا اکنون واقعی بوده و حبابی از بابت کمبود عرضه وجود ندارد. در این شرایط بازار طلا می‌تواند رشد کرده و سطح داد و ستد‌ها افزایش یابد که همین اتفاق در جریان است.

 

منبع:خبرگزاری آنا

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/rxg9

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا