دسته‌بندی نشده

تأمین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت از ۶۶۰ شرکت دانش‌بنیان

وزیر نفت گفت: صنعت نفت از توان ۶۶۰ شرکت دانش‌بنیان برای توسعه صنعت نفت و گاز و تأمین کالاهای مورد نیاز استفاده می‌‌کند.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد‌های بالادستی توسعه ۶ میدان نفتی مشترک آزادگان و آذر ۲ و سومار، سامان، دلاوران و مسجد سلیمان گفت: گرچه سال ۱۴۰۲ برای صنعت نفت بسیار پرفراز و نشیب بود و به کشتی‌های ایرانی دست درازی می‌شد و یا خریداران را تهدید می‌کردند، هر ماه رکورد فروش نفت زده شد.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۳۰ پروژه ناتمام به اتمام رسیده و ۵۰ پروژه جدید آغاز شده است و در بحث ناترازی سوخت و گاز فاز ۲ پالایشگاه آبادان با ۲۱۰ هزار بشکه افتتاح شد. همچنین ۵ پتروشیمی جدید آماده افتتاح است.

وزیر نفت گفت: بالغ بر هزار کیلومتر خط لوله گاز احداث و انقلابی در گازرسانی به سیستان و بلوچستان انجام شد. رشد صنعت نفت و گاز برای اولین بار پس از ۳۵ سال پیش تاکنون برای اولین بار به بیش از ۲۰ درصد بر اساس گزارش مرکز آمار رسید.

وی ادامه داد: فشارافزایی پارس جنوبی با ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شد. از ظرفیت پیمانکاران داخلی برای انجام پروژه‌ها استفاده شد. شایان ذکر است برای تأمین کالا‌های وارداتی از ظرفیت ۶۶۰ شرکت دانش بنیان داخلی استفاده شد؛ چراکه اعتقاد ما به ظرفیت‌های داخلی است.

اوجی گفت: نزدیک ۴۰ همت پروژه‌های عام المنفعه برای احداث بیمارستان و آبرسانی و … را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم به مردم نیز منفعت برسانیم. شایان ذکر است که برخی از پروژه‌ها از سال ۱۴۰۳ به تولید خواهد رسید.

 

منبع: انا

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/3ydb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا