اقتصاد بین الملل

تبعات ملموس تحریم‌های روسیه

به نقل از زایتونگ، سِویم داگدلِن، یکی از نمایندگان پارلمان آلمان، هشدار داده که تحریم‌های غرب علیه روسیه نه تنها نتوانسته این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بی‌ثبات کند، بلکه در حال اثرگذاری معکوس و تأثیر منفی بر کشورهایی نظیر آلمان است که این تحریم‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعمال کرده‌اند. وی طی یادداشتی مدعی شد که اقتصاد روسیه با موفقیت توانسته از تحریم‌های اعمال‌شده عبور کرده و به شکلی پایدار در حال وفق دادن خود با واقعیت‌های جدید اقتصادی است.

داگدلن، معتقد است برای از بین بردن روسیه، این امید وجود داشت که اعمال سیاست‌های تنبیهی که ناقض قوانین بین‌الملل هم بود، تبعات بلندمدتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روی این کشور بگذارد، اما واقعیت متفاوت است. حتی صنعت خودروسازی روسیه هم در حال بهبود است. شرکت‌های چینی در حال پر کردن جای تولیدکنندگان آلمانی که روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترک کردند، هستند.

این نماینده مجلس آلمان تأکید کرد: بر خلاف آنچه که امید می‌رفت، روسیه نابود نشده است. البته که تحریم‌ها اثرگذار بوده، اما روی ما اثر گذاشته است. درحالی‌که اقتصاد آلمان در سه ماهه اخیر رشد منفی 0.3 درصدی داشته و حوزه یورو هم با احتمال رکود تورمی مواجه است، پیش بینی شد که اقتصاد روسیه در سال جاری رشد مثبت 2.5 درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت برساند. داگدلن می‌گوید: تحریم‌ها در حال قوی‌تر کردن روسیه هستند و این در حالی است که دولت آلمان با چشمانی باز در حال نابود کردن اقتصاد داخلی ماست.

 

 

 

لینک کوتاه:              https://fesadsetiz.ir/sp14

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا