اقتصاد بین الملل

تشکیل کمیسیون ‌‌مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه

سید احسان خاندوزی، درباره نتایج اقتصادی سفر رئیس‌جمهور کشورمان به کشور سوریه، اظهار کرد: این سفر به عنوان اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه کشورمان پس از جنگ تجزیه‌طلبانه در سوریه بوده است.

در این سفر چند اتفاق اقتصادی خوب شروع شد که دوره جدید اقتصادی را بین ایران و سوریه رقم خواهد زد.

.

باز شدن راه اقتصادی برای شرکت های ایران بویژه دانش بنیان ها

وی ادامه داد: دیدارهای خوبی با مقامات اقتصادی از جمله وزیر مالیه، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی سوریه داشتم و برای رفع موانع مالی، بیمه‌ای و گمرکی صادرکنندگان ایرانی توافق کردیم تا راه برای شرکت‌های ایرانی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان باز شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: مقامات ارشد ایران و سوریه در حضور آقایان رئیسی و بشار اسد، سند همکاری بین دو کشور در حوزه‌های تجاری، نفت و انرژی، فنی-مهندسی، مسکن، حمل و نقل ریلی و هوایی، مناطق آزاد و بخش خصوصی، ارتباطات و فناوری، زلزله و امدادرسانی و تسهیل امور زیارتی را به امضا رساندند.

تشکیل کمیسیون اقتصادی بین دو کشور

سخنگوی اقتصادی دولت درباره زمان‌بندی اجرای این توافقات تصریح کرد: بلافاصله بعد از سفر رئیس‌جمهور این موارد اجرایی خواهد شد و تیم‌های کارشناسی به زودی فعالیت خود را برای تهیه دستورالعمل های لازم آغاز خواهند کرد.

خاندوزی افزود: در این سفر مقرر شد تا کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور تشکیل شود که از سوی ایران، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، به ریاست این کمیسیون انتخاب شده است.

تسهیل در امر صادرات به ایران و سوریه

وی ادامه داد: با اجرایی شدن تفاهمات انجام شده، می‌توانیم از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای رشد صادرات و رشد اقتصادی ایران استفاده کرده و رشد تولید را در کشور اجرایی کنیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در زمینه صادرات محصولات کشور به سوریه، توافق کردیم تا آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مشترک تشکیل شود تا صادرات محصولات به این کشور تسهیل شود.

 

 لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/2vmm

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا