اخبار

تصویب نشدن مالیات بر عایدی سرمایه

محمود فاطمی عقدا کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از مجلس به دلیل تعلل در تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، افزود: بدین معنی که نبود این مالیات و از سوی دیگر پرداخت نکردن آن از سوی منتفعان، سبب توزیع ناعادلانه ثروت در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای از خلأ قانونی استفاده و ثروت‌های کلانی را به دست می‌آورند، تصریح کرد: این افراد از امکانات و زیرساخت‌های کشور که با هزینه‌های گزاف و مالیات دیگر اقشار جامعه ایجاد شده، برای کسب درآمد و ثروت‌های خود سوءاستفاده می‌کنند، این در حالی است که مالیاتی نیز پرداخت نمی‌کنند.

ناعدالتی در حق دیگر اقشار جامعه‌

فاطمی عقدا گفت: این‌گونه رفتارها که ناشی از تصویب نشدن طرح‌هایی از جمله مالیات بر عایدی سرمایه است که نه‌تنها ناعدالتی در حق دیگر اقشار جامعه‌ای است، بلکه از محل مالیات پرداختی آنها، این زیرساخت‌ها فراهم شده؛ توزیع ناعادلانه ثروت در کشور نیز از تبعات جدی این خلأ قانونی خواهد بود.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تصویب نشدن این طرح سبب بالا رفتن عایدی صاحبان ثروت خواهد بود، گفت: در این صورت تمام اقشار جامعه و کشور آسیب خواهد دید.

وجود مشکلات زیادی در بحث مسکن

وی با اشاره به احتکار در حوزه مسکن، بیان داشت: دلالی در بخش‌های مختلف از جمله مسکن از حوزه‌هایی است که به دلیل نبود قانون و الزامی به اجرای قانون روز به‌ روز و لحظه‌ به‌ لحظه بر دارایی‌های آنها افزوده می‌شود، کما اینکه مشکلاتی که امروز در حوزه مسکن شاهد هستیم به دلیل همین احتکار و سودی است که محتکران از این طریق کسب می‌کنند.

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/7ire

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا