اخبار

تعارض منافع مدیران شهری در یک پروژه ساختمانی

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی  از روزن‌آنلاین، شرکت سرمایه‌گذاری هلال احمر ساخت یک برج مسکونی با ۱۶ طبقه را در محله ازگل واقع در منطقه یک تهران در زمینی که دارای رای باغ بوده، کلید زده است. اسامی دو تن از مدیران شهری پیشین و فعلی در دوره زاکانی و نیز یکی از اعضای کنونی شورای شهر تهران در ترکیب پنج نفره هیات مدیره این شرکت به چشم می‌خورد و ریاست هیئت مدیره این شرکت را نیز همین عضو شورای شهر که البته از پیش در هلال احمر مسوولیت داشته است، برعهده دارد.
شاید این گمان وجود داشته باشد که حضور این افراد به لحاظ قانونی منعی ندارد، اما این حضور زمانی قابل‌تأمل و شائبه‌برانگیز می‌شود که پس از انتصاب این افراد در هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری هلال احمر، این شرکت موفق شده با درخواست تغییر نقشه‌‌ای که مربوط به سال ۹۵ بوده است، دستور نقشه‌ای مبنی بر احداث برج‌باغ (آن هم پس از لغو مصوبه برج‌باغ) را دریافت کند.
همچنین پس از انتصاب این افراد در هیات مدیره شرکت مذکور، این شرکت با درخواست تغییر نقشه موفق شده سه طبقه اضافه‌تر نسبت به دستور نقشه سال ۹۵ دریافت کند. به عبارتی روند تغییرات دستورنقشه برج مسکونی مذکور نشان می‌دهد چانه‌زنی‌های موفقی برای افزایش طبقات آن صورت گرفته و از ۱۳ به ۱۶ طبقه افزایش یافته است. تصاویر هر دو دستور نقشه ضمیمه این خبر است.
نکته قابل تأمل دیگر اینکه در دستور نقشه، کاربری زمین این پروژه «فضای سبز» قید شده است.
برخی منابع آگاه چنین اطلاع داده‌اند که این پروژه، به صورت مشارکتی میان شرکت سرمایه‌گذاری هلال احمر و سازمان نوسازی شهر تهران تعریف شده است. روزن‌آنلاین نمی‌تواند راسا مشارکت سازمان نوسازی در این پروژه را تایید کند؛ اما در صورت صحت، پرسش‌ها و ابهامات جدی دیگری نیز به موارد مذکور افزوده خواهد شد.
برای افکار عمومی این شبهه مطرح می‌شود که چطور ممکن است مدیرانی از شهرداری که باید بر ساخت‌وسازهای جاری شهر نظارت کنند و مانع از تخطی از ضوابط شوند، به سادگی خود را در‌ موقعیت پرشائبه تعارض منافع قرار می‌دهند؟

تعارض منافع مدیران شهری

 

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/s3jb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا