اخبار

تلاش دولت برای کاهش هزینه‌ها در بودجه/ فشار مالیاتی به کارمندان و کارگران وارد نمی‌شود

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: تلاش دولت در لایحه بودجه بر این است که هزینه‌ها کاهش پیدا کند. همچنین  یکی دیگر از برنامه‌های دولت در بودجه سال آینده در نظر گرفتن منابع درآمدی واقعی و پرهیز از تکیه به درآمد‌های ناپایدار است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده در لوایح بودجه سال‌های مختلف، بحث کسری اعتبارات است که در سایه عدم تعادل بین درآمد‌ها و هزینه‌ها در بودجه اتفاق می‌افتد که در بودجه سال ۱۴۰۳ مشاهده نمی‌شود.

آزادی‌‌خواه خاطرنشان کرد: ما در بودجه سال جاری ۴۵۰ همت کسری اعتبار داشته‌ایم که برنامه دولت برای سال آینده این است تا این مقدار به ۳۰۰ همت کاهش پیدا کند.

وی افزود: کاهش اتکای دولت به درآمد‌های نفتی از دیگر مسائل مهم بودجه سال آینده است و دولت سعی دارد تا اتکا به درآمد‌های نفتی و فروش دارایی‌های سرمایه‌ای کاهش یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: درآمد‌های مالیاتی در بودجه سال جاری ۷۴۸ همت بوده که در لایحه بودجه سال آینده با یک افزایش نسبی به ۱۱۲۲ همت رسیده است.

وی تاکید کرد: چند نکته مهم در بحث افزایش درآمد‌های مالیاتی این است که این درآمد‌ها با جلوگیری از فرار‌های مالیاتی محقق شده و فشاری به اقشار مختلف مردم به ویژه کارمندان و کارگران وارد نمی شود.

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/i86j

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا