دسته‌بندی نشده

حذف یارانه پرمصرف‌های لاکچری‌ نشین

 در روزهای گرم سال مناطق شمالی پایتخت خانه هایی که متراژ بالا دارند، نیازشان به سیستم های سرمایشی قوی هم بیشتر است و به همین دلیل از کولر گازی و اسپلیت استفاده می کنند که موجب بالا رفتن بار شبکه می شود. نکته مهم این است که اغلب این خانوارها با تعداد نفرات کمتر در متراژ بیشتر زندگی می کنند که این از عدالت اجتماعی به دور است.

این در حالی است که برق در مناطق مختلف پایتخت که خانه های کوچک تر دارند قطع می شود ولی در مناطق شمالی چنین نیست. تقاضا داریم برای یادگیری نوع بهینه مصرف برق این آپارتمان‌های بزرگ و لوکس تا زمان کاهش مصرف به میزان تعداد افراد خانوار قطع شود. ضمناً ویلاهای لوکس نیز باید شامل این قانون شوند و تا زمان مصرف بهینه برق آن‌ها قطع شود.

بنا به اطلاعات رسیده از توانیر، استفاده از ابزار قیمتی برای برقراری عدالت در پرداخت یارانه انرژی برق خانگی در دستور کار قرار گرفته است. به نحوی‌که مصارف در حد الگو بدون هیچ افزایش قیمتی با یارانه به مشترکان پرداخت می‌شود و با افزایش مصرف فراتر از الگو به ترتیب شاهد کاهش میزان یارانه انرژی هستیم.

مردم خواستار تحقق عدالت در پرداخت یارانه انرژی

در این راستا، علی رادمحر، کارشناس اقتصاد انرژی در گفت‌وگو با فارس گفت: مردم خواستار اجرای عدالت در حوزه پرداخت یارانه برق هستند و با افزایش تعرفه پله های پر مصرف برق این عدالت باید تحقق پیدا کند.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد، حذف یارانه مصارف فراتر از الگو مردم و جامعه را در تحقق عدالت در پرداخت یارانه انرژی اقناع نکرده و مخاطبان خواستار افزایش تعرفه پرمصرفی هستند.

 

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/sqpt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا